معاملات در بورس هو چی مین ویتنام متوقف شد

معاملات در بورس هو چی مین ویتنام متوقف شد

مشکلات فنی که در 30 دقیقه ابتدایی بازار در بورس ویتنام پدید آمد موجب شد کل معاملات امروز این بازار لغو شود.

معاملات در بورس ویتنام در روز سه شنبه به دلیل مشکلات فنی لغو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، مشکلات فنی که در 30 دقیقه ابتدایی بازار در بورس ویتنام پدید آمد موجب شد کل معاملات امروز این بازار لغو شود.

بر اساس این گزارش، تعلل پیش آمده در سیستم مچینگ سفارش ها موجب شد تعادل در عرضه و تقاضا در این بازار به هم بخورد و توقف معاملات برای 30 دقیقه، منجر به تعطیلی کل معاملات امروز در بازار سهام شهر هو چی مین در ویتنام شد.

تعطیلی معاملات امروز به این معناست که معاملات سهام شرکت های پرطرفدار لبنیات ویتنام، شرکت گاز و پتروشیمی پترو ویتنام و شرکت هوانوردی ویت جت در دسترس سهامداران نخواهد بود.

این در حالی است که، میانگین معاملات این بازار روزانه 319 میلیون دلار بوده است و تعطیلی معاملات امروز در این بازار می تواند بر عملکرد چهار ماهه این بورس تأثیرگذار باشد.

به نظر نمی رسد این تعطیلی به بازارهای دیگر این کشور مثل بازار هانوی اثرگذار باشد.

بورس هانوی با شاخص HNX با رشد 2.5 درصدی در سال جاری، به بالاترین میزان نسبت به اکتبر 2010 میلادی رسید.

شاخص VN در بورس هو چی مین ویتنام نیز با رشد 58 درصدی در سال 2017 رو به رو شد و در سال 2018 با رشد 10 درصدی همراه شد.

ترن ون دانگ، رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار ویتنام در این خصوص اظهار داشت: بورس هو چی مین ویتنام در حال همکاری با کارشناسان بورس تایلند در خصوص حل مشکل فنی به وجود آمده در این خصوص است و به نظر می رسد معاملات دوباره در تاریخ 24 ژانویه از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: مشکلات فنی در تمامی بورسهای دنیا اتفاق می افتد و به طور متوسط طی یک روز برطرف می شود اگر این اتفاق بیش از یک روز به طول بینجامد، بورس ویتنام ملزم به پاسخگویی خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا