تولید و واردات مارلبرو در تعلیق

تولید و واردات مارلبرو در تعلیق

درپی ابلاغ بخشنامه وزیر صنعت در خصوص توقف واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، مدیر عامل شرکت دخانیات ایران از توقف مذاکرات ایران با فیلیپ موریس خبر داد و گفت با توجه به بیانات رهبر انقلاب، مذاکره برای واردات رسمی مارلبرو به ایران متوقف شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد ، محمدحسین برخوردار عنوان کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری و ابلاغ بخشنامه وزیر صنعت در خصوص ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، مذاکرات مرکز دخانیات ایران و نماینده فیلیپ موریس برای تولید سیگار مارلبرو متوقف شد.


او گفت: قرار بود با برداشته شدن تحریم ها فعالیت رسمی کمپانی فیلیپ موریس در ایران آغاز شود و سیگار مارلبرو به طور رسمی وارد کشور شود که این کار با توجه به دستور رهبری منتفی شده است.

برخوردار افزود: وزارت صنعت با فردی که خود را نماینده فیلیپ موریس در ایران می داند قراردادی را به امضا رسانده بود تا بعد از تحریم ها فعالیت خود را در کشورمان آغاز کند، ما هم به عنوان شرکت دخانیات ایران اعلام کرده بودیم در صورتی که سیستم‌های امنیتی و نظارتی منعی برای فعالیت فیلیپ موریس که شائبه صهیونیستی بودن دارد، نداشته باشند حاضریم با این شرکت همکاری مشترک در تولید سیگار داشته باشیم که با توجه به تصمیم اخیر حاکمیت درباره واردات کالاهای مصرفی از امریکا این موضوع منتفی شده است.

او با اشاره به اینکه وضعیت قاچاق در بازار در حال وخیم شدن است گفت: متاسفانه از میزان کشفیات سیگارهای قاچاق کاسته شده که این موضوع نشان می دهد عزمی جدی برای مقابله قاچاق با این نوع سیگارها وجود ندارد.

مدیرعامل دخانیات افزود: در عین حال ما قصد داریم با شناسایی ذائقه هموطنانمان و بالا بردن کیفیت محصولات سهم مان را از بازار داخلی بالا ببریم و بتوانیم محصولی روانه بازار کنیم که قابل رقابت با سیگارهای قاچاق باشد.

برخوردار افزود: تولید برخی سیگارهای کم کیفیت خود را متوقف کرده ایم و بر آن هستیم تا سهم برندهای اصیل ایرانی را در بازار داخل و خارج بالا ببریم و از این طریق برای شرکت دخانیات درآمدزایی کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا