گزارش روز؛

فروکش شدن هیجان فروشندگان

فروکش شدن هیجان فروشندگان

در بازار امروز و با توجه به رشد سریع دلار در روزهای اخیر، گروه و شرکت های صادرات محور و دلاری از اقبال مجدد برخوردار بودند که در این بین گروه های فلزی و معدنی جزء گروه های پیشرو بود و شروعی مثبت داشتند تا جایی که نمادهای کطبس و فنورد با صف خرید و نمادهای فاسمین، کپرور، هرمز، فزرین، کمنگنز و کروی با جهش قیمتی مواجه شدند.

 

با فروکش شدن هیجان فروشندگان روز گذشته و طبق انتظار گروه خودرویی با معاملاتی اکثرا متعادل تر از روز گذشته دنبال شدند که در این میان نمادهای خزر، خکار، خاذین و خشرق از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، انتظار می رود در بازار روزهای آینده، نمادهای خپارس، خزامیا، ختور، خچرخش، خکمک، خمهر، و خگستر نیز به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی و کاهش محسوس فروشندگان با نوسانات مثبتی مواجه گردند.

در گروه حمل و نقل، نمادهای حتاید و حریل در حالی با جهش قیمتی، رشد حداکثری قیمت (صف خرید) را تجربه کردند که سایر هم گروهی ها اکثرا با معاملاتی متعادل مواجه بودند اما نمادهای حکشتی و حفارس همچنان با فشار عرضه ها و نوسانات منفی سپری شدند و در نهایت با صف فروش به کار خود پایان دادند.

در بازار امروز و با توجه به رشد سریع دلار در روزهای اخیر، گروه و شرکت های صادرات محور و دلاری از اقبال مجدد برخوردار بودند که در این بین گروه های فلزی و معدنی جزء گروه های پیشرو بود و شروعی مثبت داشتند تا جایی که نمادهای کطبس و فنورد با صف خرید و نمادهای فاسمین، کپرور، هرمز، فزرین، کمنگنز و کروی با جهش قیمتی مواجه شدند. در ادامه بازار نمادهای فولاژ، فروس، فسپا، کمنگنز و فنوال به جمع صف خریدهای گروه پیوستند این در حالی بود که نماد ومعادن علیرغم جو مثبت گروه، رشد قیمت بسیار مناسب زیر مجموعه ها و افزایش ارزش خالص داریی ها، همچنان با معاملاتی کم فروغ و نوسانات منفی به کار خود پایان داد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها با توجه به شروع مثبت نفت در بازارهای جهانی و افزایش پرشتاب قیمت دلار، با افزایش تقاضا و معاملاتی اکثرا مثبت مواجه شدند که در این بین نمادهای کرماشا(صف خرید)، جم، پاکشو، خراسان(صف خرید)، شپترو، شپاکسا، شفن، شپارس، شخارک(صف خرید)، زاگرس، شپدیس و شاراک از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید شدند در اواخر بازار و با ادامه معاملات دوطرفه و جابجایی بلوک در نماد شسپا شاهد جهش قیمتی و تشکیل صف خرید آن شدیم و در پایان معاملات نماد شبندر جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده انتخاب اعضاء هیئت مدیره و نماد پارسان با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف شدند.

به جز نماد ولساپا که متعادل و مثبت بود، سایر نمادهای گروه لیزینگی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند در آنسو و درگروه های سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی که اکثرا همچنان معاملاتی متعادل را تجربه کردند، نماد وگستر صف فروش شد، در ادامه بازار با افزایش تقاضا و جهش قیمت نمادهای کم ریسک وصندوق و وغدیر مواجه شدیم و شایعه مجدد انجام معامله بلوکی نماد سرچشمه در بازار امروز شنیده شد در آنطرف ادامه رشد 10 درصدی نماد انرژی3 (پس از رشد حدود 130 درصدی طی حدود یک ماه) و ادامه معاملات مثبت نماد کالا4 جلب توجه می کرد.

هیات وزیران در جلسه 24 دی ماه سال جاری به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و دو وزارتخانه نفت و اقتصاد، انتشار اوراق 4 هزار میلیارد تومانی سلف به پشتانه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی را تصویب کرد. منابع این تامین مالی توسط وزارت نفت صرف ایفای تعهدات هدفمندی یارانه ها خواهد شد.

گروه اکثرا متعادل و منفی اما کوچک کاشی و سرامیک، با صف خرید نماد کهرام دنبال شدند در آنسو و در اواسط بازار نماد تازه وارد زشگزار به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد طی 5 روز معاملاتی متوالی متوقف شد.

در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فارس، جم، فملی، شخارک، وغدیر و شپدیس با رشد حدود 408 واحدی به 98,629 واحد رسید که در این بین نمادهای ومعادن، وبملت و خساپا بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا