وضعیت قراضه و ورق در بازارهای جهانی

وضعیت قراضه و ورق در بازارهای جهانی

دنیای معدن -هفته گذشته ورق گرم صادراتی چین کمی افت داشته ولی فعالان بازار امیدوارند در آینده نزدیک این روند صعودی شود.

قیمت پیشنهادی اغلب کارخانه های لیدر برای ورق گرم 570 تا 580 دلار هر تن فوب شده در حالی که هفته قبل آن 570 تا 585 دلار هر تن فوب بود. چون اوایل ماه جاری قیمت ها افت زیادی داشت فروش ها بالا رفت از این رو عرضه کننده ها که همه عرضه ورق گرم حمل مارس خود را پیش فروش کردند توانستند قیمت ها را نسبتا ثابت نگه دارند.

افت جزیی قیمت در بازار ورق سی آی اس

قیمت ورق گرم صادراتی سی آی اس با پافشاری خریدارها برای دریافت تخفیف بیشتر پایین آمده است. نشانه های منفی در بازار مواد اولیه و افت قیمت ورق گرم چین از جمله عوامل منفی تاثیر گذار بوده است.  ولی در کل تقاضای ورق سی آی اس در برخی بازارها به ویژه ترکیه و اروپا بالاست از این رو انتظار می رود در آینده نزدیک قیمت ها در ثبات باشند. از طرفی جو بازار اسلب نیز مثبت است که خود عامل مثبتی برای بازار ورق سی آی اس خواهد بود.

قیمت پیشنهادی فعلی ورق گرم سی آی اس 580 تا 590 دلار هر تن فوب است که اغلب برای حمل ماه مارس می باشد. قیمت نیمه نخست ژانویه تا 15 دلار رشد داشت ولی هفته گذشته 5 دلار ارزان تر شد. ورق گرم ام ام ک نیز 580 دلار هر تن فوب حمل فوریه و مارس است ولی معامله ای نهایی نشده است. متینوست نیز هنوز به دنبال فروش در 585 دلار هر تن فوب است و اخیرا به ترکیه در 600 دلار هر تن سی اف آر پیشنهاد داده است.

 

قراضه سی آی اس کمی ارزان تر شد

 

در هفته سوم ژانویه تنها آن دسته از صادر کننده های قراضه سی آی اس که تخفیف هایی دادند موفق شدند فروش داشته باشند.

 قراضه آ3 سی آی اس در 350 دلار هر تن سی اف آر معادل 314 تا 315 دلار هر تن فوب معامله شد. چند محموله دیگر نیز در 345 دلارهر تن سی اف آر شنیده شد در حالی که هفته قبل این معاملات در 356  دلار هر تن سی اف آر نهایی شده بودند.

قراضه آ3 اوکراین نیز 340 تا 345 دلار هر تن سی اف آر ترکیه است در حالی که پیش از این 345 تا 350 دلار هر تن سی اف آر بود.

همچنین در خاور دور مذاکرت برای معامله قراضه سی آی اس موفقیت آمیز نبوده است. عرضه کننده ها در 385 تا 388 دلار هر تن سی اف آر پیشنهاد می دهند در حالی که کره ای ها به دنبال خرید در 379 دلار هر تن سی اف آر هستند.

 

بازار قراضه شرق آسیا نزولی می شود

هفته گذشته بازار واردات قراضه در شرق آسیا افت قیمت هایی را تجربه نمود. قراضه کانتینری 20- 80 امریکا 350 تا 355 دلار هر تن سی اف آر تایوان شنیده شد ولی اغلب خریداران تایوانی تردید دارند در این قیمت معامله کنند و منتظر افت قیمت هستند.

 یک محموله قراضه امریکا در 350 دلار هر تن سی اف آر معامله شد. در ترکیه هم قیمت ها پایین آمده و انتظار می رود بر قیمت های امریکا تاثیر منفی بگذارد. از طرفی در چین هم قیمت داخلی قراضه ارزان تر شده است.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا