گزارش روز؛

گروه های قندی و حمل و نقل بر مدار صعود

گروه های قندی و حمل و نقل بر مدار صعود

طبق پیش بینی و با انتشار معامله بلوکی ایران خودرو، گروه خودرویی شروعی مثبت را تجربه کردند که در این بین نمادهای خگستر و خودرو با اقبال بیشتری برخوردار بودند اما با گذشت زمان معاملات و در اواسط بازار با کاهش حجم خرید خریداران و افزایش فشار فروش فروشندگان در اکثر گروه ها (بخصوص گروه های پیشرو) مواجه شدیم که در نهایت نوسانات منفی آنها را درپی داشت.

طی دادوستدهای امروز و با متعادل و منفی شدن اکثر گروه ها، شاهد افزایش تقاضا، معاملات مثبت و تشکیل صف خرید گروه بتا منفی قندی بودیم تا جایی که نمادهای قنقش، قچار، قمرو، قلرست، قشیر، قصفها، قزوین و قثابت صف خرید را تجربه کردند و بر مدار صعود قرار داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در گروه متعادل و مثبت حمل و نقل، نمادهای حریل، حتاید و حسینا با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند و نمادهای حکشتی و حفارس همچنان با معاملاتی منفی به کار خود پایان دادند.

طبق پیش بینی و با انتشار معامله بلوکی ایران خودرو، گروه خودرویی شروعی مثبت را تجربه کردند که در این بین نمادهای خگستر و خودرو با اقبال بیشتری برخوردار بودند اما با گذشت زمان معاملات و در اواسط بازار با کاهش حجم خرید مواجه شدیم. چهارشنبه 11 بهمن، 2.2 میلیارد سهم "خودرو" شامل 10.2 درصد متعلق به سرمایه گذاری سمند و 5.6 درصد نگار نصر، به قیمت پایه هر سهم 4034 ریال، به صورت 28.26 نقد و 71.74 درصد دیگر اقساط سه ساله از سوی کارگزاری نهایت نگر عرضه خواهد شد. یکی از مدیران برلیانس با اعلام افزایش تولید ۳۰ درصدی محصول در ایران از تاسیس شرکت سرمایه گذاری مشترک با سایپا یا پارس خودرو و تولید موتور در مگاموتور خبر داد.

به جز نمادهای بهپاک، غشصفها و غبهنوش که صف خرید شدند و نمادهای غبشهر، غاذر و غدیس که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه غذایی با معاملاتی منفی دنبال شدند به طوریکه نمادهای غپاذر، غمینو، غچین و غالبر صف فروش شدند.

درگروه های متعادل با گرایش منفی شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها، نمادهای شیران و شتوکا با صف خرید، نماد شکلر با صف فروش و نمادهای شسپا، شبهرن، شگل، شاملا، جم، شفارس، پارسان، کرماشا، شیران و شاراک با معاملاتی مثبت تر از هم گروهی ها دنبال شدند.

در اواسط بازار، گروه کم ریسک، متعادل و مثبت لیزینگی با جهش قیمتی و تشکیل صف خرید نمادهای وایران و ولبهمن سپری شدند. در آنسو، واتی و وسپه نمادهای صف خرید و واعتبار و سدبیر، نمادهای صف فروش و گوهران، وگستر و وسبحان نمادهای مثبت گروه متعادل سرمایه گذاری در بازار امروز بودند.

در گروه های فلزی و معدنی که معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود، گروه زغال سنگی از فشار عرضه ها و معاملاتی منفی تر از هم گروهی ها و گروه روی همچنان از اقبال بیشتر و در نتیجه معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند تا جایی که نمادهای زنگان، کروی، فزرین، کیمیا و فرآور صف خرید را در کنار نمادهایی نظیر کمنگنز، فنورد و کدما تجربه کردند، نماد کشرق نیز پس از افشای اطلاعات با اهمیت با رشد 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت اما خیلی زود صف فروش را تجربه کرد. جمهوری اسلامی ایران با تولید 20.5 میلیون تن آهن اسفنجی در سال 2017 که بیش از 28 درصد کل تولید جهانی محسوب می شود، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

ثرود و ثباغ نمادهای متعادل با نوسانات مثبت و ثتران، ثمسکن، ثامان و ثنوسا نمادهای متعادل و منفی گروه متعادل و منفی ساختمانی در بازار امروز بودند. نماد وساخت نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود و افشای اطلاعات، متعادل به گردونه دادوستدها بازگشت.

نماد مرقام در حالی با جهش قیمتی به صف خرید رسید که سایر نمادهای گروه آی تی و انفورماتیک اکثرا با معاملاتی متعادل دنبال شدند.

در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد و رمپنا با افت حدود 106 واحدی به ارتفاع  98,817رسید که در این بین نمادهای خودرو و جم بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا