7 هزار معدن در کشور برابر با 7 هزار مجادله است

7 هزار معدن در کشور برابر با 7 هزار مجادله است

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت با ابراز تاسف خود از ساختار کنونی معدن کشور که بطور عمده شامل معادن کوچک مقیاس کشور که تعداد آنها بیش از 7 هزار واحد است، گفت: برای این تعداد معادن به همین میزان یعنی 7 هزار صدور پروانه اکتشاف، 7 هزار بازدید ، 7 هزارمجادله در آن نهفته است.

به گزارش دنیای معدن، جعفر سرقینی در همایش مشترک معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، با بیان اینکه به دنبال اجرای کامل دستور العمل تفاهم نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان جنگل ها، مراتع و آب خیز داری کشور هستیم، افزود: در نگاه کلی دستور العمل یاد شده در وهله نخست مشکلی نداشته بلکه در خصوص نحوه اجرای آن در سطح استان ها بین مدیران معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیران منابع طبیعی استان ها به دلیل اعمال سلیقه اختلافاتی پیدا می شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه اضافه کرد: نیاز است که علاوه بر سطح ستاد و تهران در تمامی استانهای کشور نشست های تخصصی مشترک بین مدیران معدنی و منابع طبیعی بمنظور اتخاذ وحدت رویه در اجرای دستور العمل یاد شده به وجود آمده تا به نتایج بهتری برسیم.
وی افزود: به معدن در شرایط کنونی چه در برنامه اقتصاد مقاومتی و چه برنامه ششم توسعه به طور ویژه نگاه شده است چرا که در اقتصاد مقاومتی نقش معدن می تواند در آینده نقش اساسی در اقتصاد کشور ایفا کند.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه یادآور شد: از سازمان جنگل ها، مراتع و آب خیز داری کشور انتظار است تقاضای همکاری و تعامل بیش از این با وزارتخانه داشته باشد.
سرقینی با ابراز تاسف خود از ساختار کنونی معدن کشور که بطور عمده شامل معادن کوچک مقیاس کشور که تعداد آنها بیش از 7 هزار واحد است، گفت: برای این تعداد معادن به همین میزان یعنی 7 هزار صدور پروانه اکتشاف، 7 هزار بازدید ، 7 هزارمجادله در آن نهفته است.
معاون امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چندی پیش به دلیل اعمال ماده 24 قانون معادن مجبور شدیم اختیارات قانونی استانها را محدود کرده و با کمک تشکلهای بخش خصوصی در بخش معدن از جمله خانه معدن، درصدد اصلاحات پاره ای از مفاد قوانین معادن کشور باشیم.
در این همایش خدا کرم جلالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری نیز گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اصل قابل قبول در بهره برداری ها ی معدنی می بایست مقدمه کار معدن کاران سراسر کشور باشد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا