علت دیروز توقف نماد "کروی و بورس " و ادامه توقف نماد دو شرکت

علت دیروز توقف نماد

گروه معادن - علت دیروز توقف نماد شرکت های توسعه معادن روی و بورس تهران اعلام و توقف نماد دو شرکت دیگر هم تکرار شد.

به گزارش ماین نیوز، در جریان معاملات دیروز که شاخص بورس با افزایش 652 واحد دیگر به 98 هزار و 596 واحد رسید ، نماد توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران‌ به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف و مقرر شد امروز بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شود.

"کروی" درحالی اقدام به لغو مجمع عادی بطور فوق العاده 3 بهمن (برای انتخاب هیات مدیره ) کرده که علت توقف نماد این شرکت 241 میلیارد تومانی ناشی از رشد بیش از 24 درصدی سود و از 89 به 110 میلیارد تومان بود.

در این رابطه شرکت اعلام کرد: تغییر درآمد حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های فرعی ناشی از تعدیل بودجه شرکت های تابعه که عمدتا از افزایش قیمت جهانی فلزات و افزایش نرخ دلارناشی شده است.همچنین تحقق درآمد حاصل از فروش شمش روی از محل مطالبات خاک از شرکت تهیه وتولید مواد معدنی به عنوان در آمدحاصل از سایر فعالیت های هلدینگ.

براساس این گزارش، همچنین درشرایطی نماد بانک کارآفرین‌ اخیرا" از وضعیت نامناسب خبر داده که توقف نماد آن برای دیروز هم تکرار شد. این بانک 850 میلیارد تومانی اقدام به تعدیل منفی 48 درصدی سود هر سهم (از 205 به 106 میلیارد تومان) کرده و در علمکرد 9 ماه سال جاری، تنها قادر به پوشش 54 ریال معادل 43 درصد از سود پوشش شده است.

"وکار" هم امروز بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت به تابلوی بورس باز می گردد.

علاوه براین توقف نماد پتروشیمی‌شیراز به علت ابهام در افشای اطلاعات با اهمیت، حداکثر تا 2 روز کاری دیگر تمدید شد. این پتروشیمی 5.1 میلیارد تومانی و زیانده ، از شناسایی هزینه 303 میلیارد تومانی بابت ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته عادی و پیش از موعد خبر داده بود.

در این میان نماد شرکت بورس اوراق بهادار تهران هم با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، بسته به منظور اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد و قرار است امروز با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شود.

در این رابطه "بورس" اعلام کرد از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی 12/9/6/3 ماهه منتهی به 29 اسفند سال جاری ) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا