رییس اتاق بازرگانی ایران تشریح کرد

اهداف بازرگانان برای سفر به فرانسه و ایتالیا

اهداف بازرگانان برای سفر به فرانسه و ایتالیا

رییس اتاق بازرگانی ایران به تشریح برنامه‌های سفر فعالان بخش خصوصی به ایتالیا و فرانسه پرداخت و اقدامات اتاق بازرگانی را برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی این دو کشور تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن جلال پور در ششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که امروز ( 24 آبان) برگزار شد، گفت: اتفاقاتی که در پاریس افتاد یادآوری کرد که سلفیت خطر جدی است.

وی افزود: سال گذشته در یکی از جلسات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بحث جدی پیرامون این موضوع و اثرات آن بر اقتصاد برگزار شد. سلفیت تهدیدی جدی برای کسب و کار و مخل پیشرفت کسب و کار است. این پدیده امروز تهدید خارجی جدی برای ماست برای همین باید این پدیده را بشناسیم. سلفیت تکفیری بزرگترین چالش امنیت ملی کشور‌هایی چون عراق و سوریه است.

جلال پور عنوان کرد: رییس پارلمان اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده بود طی اولین ملاقات‌ها "ایران را سکویی قابل اطمینان و آماده جذب تکنولوژی" عنوان کرد. سیاست کشور در زمینه تنش زدایی با غرب و تعامل با همسایگان و ایستادگی در مقابل جنگ فرقه‌ای در منطقه اقداماتی هوشمندانه و مثبت بوده است. امنیت و ثباتی که در کشور وجود دارد باید به هر بهایی حفظ شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران به لغو سفر بخش خصوصی به اتاق بازرگانی به ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: برای این سفر برنامه ریزی و تدارک بسیار خوبی انجام شد. جمع بندی و تصمیم نهایی درباره این سفر که دو هفته پیش در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد تصمیم بر این شد جمع کم اما با وزن بالا از بخش خصوصی در این سفر حضور داشته باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های این سفر 72 دو ساعته به ایتالیا و فرانسه انجام گرفت و برنامه ها و ملاقات‌ها تعیین شد. برای این سفر چند هدف را برای بخش خصوصی تعریف کردیم. ارتقای جایگاه بخش خصوصی ایران، ارتقای جایگاه اتاق و هیات اعزامی از اتاق نزد ریاست جمهور و بیشترین بهره وری برای کشور و بنگاه‌ها از جمله این اهداف بود.

جلال پور اظهار کرد: بر این مبنا ظرفیت‌های اقتصادی ایتالیا و فرانسه را در اتاق بازرگانی احصاء کردیم. در مجموع با توجه به زمان کمی که داشتیم اقدامات زیادی انجام شد که حداکثر بهره وری را با کشور‌های مقصد داشته باشیم. امیدوار هستیم که در آینده نزدیک این سفر انجام شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا