بانک های بزرگ جهان پیش بینی کردند:

افزایش چشمگیر قیمت های نفت در سال ۲۰۱۸

افزایش چشمگیر قیمت های نفت در سال ۲۰۱۸

همزمان با رکوردزنی قیمت های نفت و صعود آنها به سطحی که پس از روزهای نخست سقوط قیمت ها در دسامبر ۲۰۱۴ (دی-آذر ۱۳۹۳) سابقه نداشت، بانک های سرمایه گذاری بزرگ جهان اکنون یا در حال افزایش قیمت هدف نفت هستند، یا هشدار می دهند که بزودی باید این کار را انجام دهند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) اعلام کرد، بانک های مریل لینچ و مورگان استنلی آمریکا هر دو این هفته سطح پیش بینی خود برای قیمت های نفت را افزایش دادندبانک گلدمن ساچز آمریکا نیز اعلام کرد: احتمال دارد سطح قیمت های هدف نفت را افزایش دهد

قیمت نفت برنت دریای شمال دوشنبه گذشته به ۷۰ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید و نفت خام آمریکا نیز دیروز قیمت ۶۴ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه را ثبت کرد. قیمت هر دو نفت رکورد بیش از سه سال گذشته را شکستند.

بانک های یاد شده علت این تصمیم را افزایش شدید تقاضای جهانی نفت و کاهش تولید این کالا به دلیل اجرای توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است

توافق کاهش تولید اوپک که ۱۱ کشور غیراوپک در راس آنها روسیه نیز به آن پیوسته اند، از ابتدای ژانویه ۲۰۱۷ (دی-بهمن ۱۳۹۵) شروع شده و تا پایان سال ۲۰۱۸ (دی-بهمن ۱۳۹۷) ادامه دارد.برخی کشورهای اوپک از تمدید این توافق نیز حمایت کرده اند

بانک مریل لینچ اعلام کرد: اکنون انتظار دارد بازار نفت در سال ۲۰۱۸ با کسری عرضه ای در حدود ۴۳۰ هزار بشکه در روز روبرو شود.​این بانک پیشتر کسری عرضه بازار نفت در سال ۲۰۱۸ را ۱۰۰ هزار بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

بانک مزبور اکنون متوسط قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۸ را ۶۴ دلار در هر بشکه پیش بینی می کند در حالی که پیش تر آن را ۵۶ بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

بانک مریل لینچ همچنین متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال ۲۰۱۸ را از ۵۲ دلار به ۶۰ دلار در هر بشکه افزایش داد

بانک گلدمن ساچز اعلام کرد، هنوز آماده افزایش قیمت هدف ۶۲ دلار در هر بشکه برای نفت برنت و ۵۷ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال ۲۰۱۸ نیست، اما احتمال کاهش بسیار سریع موجودی انبارهای نفت و افزایش سطح قیمت ها وجود دارد.

مارتیجن رتس تحلیلگر بازار سهام بانک مورگان استنلی نیز به شبکه خبری یاد شده گفت: هجوم حجم بالای جریان سرمایه برای خرید سهام شرکت های نفتی، قیمت های نفت برنت را به ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.

وی قیمت هدف نفت برنت برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ را از ۶۳ به ۷۵ دلار در هر بشکه افزایش داد.

منبع:ایرنا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا