ذخایر هیدروکربور مایع کشور یک میلیارد بشکه افزایش یافته است

ذخایر هیدروکربور مایع کشور یک میلیارد بشکه افزایش یافته است

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم ذخایر هیدروکربوری مایع کشور مشتمل بر نفت‌خام، مایعات و میعانات گازی، حدود یک میلیارد بشکه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، معاون بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: آخرین بررسی‌های انجام شده درباره حجم ذخایر هیدروکربوری مایع کشور نشان می دهد، میزان این ذخایر تا پایان سال ٩٣ نسبت به مدت مشابه قبلی آن، حدود یک میلیارد بشکه افزایش یافته است.

کریم زبیدی ضمن اعلام این خبر، در پاسخ به این سئوال که با استناد به بررسیهای سالانه، حجم ذخایر هیدروکربوری کشور به چه میزان رسیده است، گفت: میزان نهایی ذخایر و جزئیات آن را در هر سال، تنها وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام می کنند، اما بررسیها از افزایش حدود یک میلیارد بشکه ای حجم ذخایر هیدروکربوری مایع (شامل نفت خام، مایعات و میعانات گازی) حکایت دارد.

وی تصریح کرد: این میزان افزایش ذخایر، رقمی بالا و نشان دهنده پیشرفتی مناسب در این زمینه است.

زبیدی در تشریح دلایل افزایش ذخایر هیدروکربوری کشور گفت: علاوه بر اکتشافات، بازنگری و بروزرسانی مطالعات مخازن در بالا رفتن حجم ذخایر نقش بسزایی داشته است.

تلاش برای ارتقای سطوح مدیریتی و پیمانکاری در پساتحریم

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که صنعت نفت برای ورود به دوران پساتحریم، چه تمهیداتی را باید مدنظر قرار دهد، جذب سرمایه گذاری را برای پیشبرد طرحها و پروژه های نفت و گاز ضروری خواند و به پایگاه خبری وزارت نفت افزود: ضمن جذب سرمایه گذاریهای خارجی، باید مسیر را برای پیاده سازی و بومی کردن فناوریهای جدید نیز هموار کنیم.

وی توجه به انتقال و بومی سازی فناوریهای جدید را گامی در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: همچنین باید از این فرصت برای ارتقای سطوح مدیریتی و پیمانکاری در صنعت نفت بهره مند شویم.

زبیدی خاطرنشان کرد: با استفاده درست از فرصتهای پیش رو می توان امیدوار بود که طی سالهای آینده، شرکتهای معتبر و مطرحی از کشورمان در حوزه نفت و گاز در سطح بین المللی فعالیت کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا