کنترل کیفی آب خط قرمز وزارت نیرو است

کنترل کیفی آب خط قرمز وزارت نیرو است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: خط قرمز وزارت نیرو در طرح‌های آب‌رسانی موضوع کنترل کیفی آب است.

به‌گزارش ایسنا، حمیدرضا جانباز امروز (یکشنبه) در همایش معاونان بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: تابستان امسال شرایط سختی در اکثر نقاط کشور حاکم بود و بر اساس گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب بیش از 540 شهر در آستانه تنش آب بود.

وی ادامه داد: در تابستان امسال حدود 7 هزار روستا در کشور با تانکر آب‌رسانی می‌شد و در اکثر روستاها وضعیت مطلوب نبود، اما با وجود این تنش‌ها شاهد عبور مناسب از بحران پیش رو در تابستان بودیم.

جانباز با اشاره به برنامه‌ها و اقدام‌های آتی مدنظر، یادآور شد: روز به‌روز چالش‌های بخش آب تغییر می‌یابد و متفاوت‌تر می‌شود؛ به‌طوری که کشور در آستانه تغییر اقلیم به سمت کاهش نزولات جوی قرار گرفته و با افزایش جمعیت به صورت بی‌رویه در تعدادی از شهرهای کشور مواجه است که در شرایط موجود با سطوح مدیریت قبلی نمی‌توان چالش‌های کنونی را مدیریت کرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در طرح‌های بهره‌برداری باید مورد توجه باشد و اقدام‌ها در این راستا با جدیت پیگیری شود.

جانباز عدم بهره‌گیری از تجارب جهانی را از جمله ضعف‌های اساسی عنوان کرد و افزود: تجارب جهانی در این خصوص رصد نشده به طوری که استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیازمند تشکیل کارگروه، تعریف ماموریت و استفاده از تجارب کشورهای صاحب سبک در این زمینه است و باید تمامی این موارد در دستور کار معاونت بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خط قرمز وزارت نیرو را موضوع کنترل کیفی آب شرب عنوان کرد و یادآور شد: باید روند عملیاتی کردن تمامی موضوعات مطرح شده بیش از پیش سرعت گیرد؛ به‌طوری که نباید در هیچ نقطه کشور آبی که خارج از استاندارد است به مردم ارائه شود.

وی بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به بهره‌برداران اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع جداسازی سامانه‌های آب شرب از بهداشتی در آینده در برخی استان‌ها بر اساس اقلیم، فرهنگ، گستردگی شهر و سایر پارامترها عملیاتی خواهد شد.

جانباز با بیان اینکه همایش معاونین بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب با رویکرد تبادل تجربیات برتر برگزار می‌شود، تصریح کرد: باید مستندسازی تجارب مورد توجه قرار گیرد و در این راستا بهره‌گیری از مشارکت دانشگاه‌های استان مدنظر باشد و گروه فنی و علمی در این راستا تشکیل یابد.

وی بر لزوم صدور گواهی تشخیص صلاحیت برای نیروهای فعال در عرصه بهره‌برداری با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و افزود: نیروهای فعال در عرصه بهره‌برداری از جمله پیمانکار بهره‌بردار باید گواهی معتبر تشخیص صلاحیت داشته باشند در این راستا تا 15 آذرماه امسال این تفاهم‌نامه عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا