رشد چشمگیر قیمت فلز زرد و افت شاخص دلار سبز

رشد چشمگیر قیمت فلز زرد و افت شاخص دلار سبز

قیمت طلا در بازارهای جهانی با رشد 0.6 درصدی به هر اونس یک هزار و 343 دلار معامله شد در حالی که به نظر می رسد کاهش ارزش دلار آمریکا تأثیر بسزایی در افزایش قیمت این فلز گرانبها داشته باشد .

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آخرین ساعات معاملاتی با افزایش چشمگیری همراه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، قیمت طلا در بازارهای جهانی با رشد 0.6 درصدی هر اونس یک هزار و 343 دلار معامله شد در حالی که به نظر می رسد کاهش ارزش دلار آمریکا تأثیر بسزایی در افزایش قیمت این فلز گرانبها داشته باشد .

بر اساس این گزارش، کاهش شاخص دلار و افت این متغیر به پایین ترین میزان نسبت به سه سال گذشته موجب شد طلا به عنوان پشتوانه امن سرمایه گذاری انتخاب شود .

در این بین، اقدامات ترامپ درخصوص اعمال تحریم های جدید برای کشورها،موجب کاهش قیمت دلار و افزایش قیمت طلا شد که موجب شد رکورد ماه سپتامبر را پشت سر بگذارد.

تحولات سیاسی خاورمیانه و نگاه ترامپ به این منطقه برای اعمال تحریم های جدید موجب شد قیمت طلا با افزایش چشمگیری همراه شود .

تحلیلگر اقتصادی بانک بارکلی در این خصوص اظهار داشت: سطح مقاومت قیمت طلا در محدوده یک هزار و 341 دلار پشت سر گذاشته شده است و به نظر می رسد رشد این فلز تا محدوده یک هزار و 360 دلار ادامه داشته باشد .

اما در دیگر بازارها، قیمت نفت سبک آمریکا با رشد 0.1 درصدی به هر بشکه 64 دلار و 39 سنت رسید. در حالی که قیمت نفت برنت دریای شمال با کاهش 0.09 درصدی هر بشکه 69 دلار و 81 سنت معامله شد.

در بازار فلزات لندن، قیمت مس با افزایش همراه شد و به هر تن هفت هزار و 240دلار معامله شد.

قیمت سرب به هر تن دو هزار و 573 دلار رسید در حالی که قیمت قلع به هر تن 20 هزار و 282 دلار داد و ستد شد.

قیمت روی نیز به هر تن سه هزار و 422 دلار معامله شد.

در معاملات بانکی در داخل کشور، قیمت دلار آمریکا با رشد همراه شد و هر دلار آمریکا معادل سه هزار و 651 تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس به پنج هزار و 15 تومان رسید در حالی که هر درهم امارات 994 تومان شد.

قیمت یورو نیز به چهار هزار و 453 تومان داد و ستد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا