رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران خبر داد

واردات حجم بالای ورق آهن از امارات

واردات حجم بالای ورق آهن از امارات

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران گفت: قیمت ورق آهن با نوسان دلار و ارز بالا و پایین می‌شود و واردات حجم بالایی ورق آهن از امارات داریم.

به گزارش ماین نیوز، حبیب‌الله بشارتی درباره وضع بازار اظهار کرد: بازار آهن‌آلات همانند سایر اصناف در رکود قرار دارد؛ ولی در حوزه تولید مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تولید جریان دارد، مشکلی در بحث تولید انواع محصولات آهن نداریم، کارخانجات فعالیت خوبی دارند و مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران با اشاره به اینکه کمبود در حوزه تولید نداریم، تصریح کرد: جریان تولید روند خوبی دارند و موانعی بر سر راه تولیدکنندگان آهن برای توقف نوار تولید در کشور و استان وجود ندارد.

بشارتی با بیان اینکه ورق آهن در بازار گران شده است، اضافه کرد: گرانی ورق آهن در بازار باعث شده تا مصرف‌کنندگان با افزایش قیمت ورق آهن را خریداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه ورق آهن یک جنسی با دوام و ماندگاری بسیار بالایی است، تصریح کرد: برخی افراد این محصول را خریداری می‌کنند و در انبارها نگهداری می‌کنند و مثل طلا و سکه روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران با اشاره به اینکه قیمت ورق آهن با نوسان دلار و ارز بالا و پایین می‌رود، اضافه کرد: این افزایش قیمت به نوسانات بازار جهانی ارز برمی‌گردد که مجبوریم گران بخریم و با قیمت بالا در بازار به فروش برسانند.

بشارتی با بیان اینکه واردات ورق آهن در گذشته از کشورهایی امثال عربستان انجام می‌شد، تصریح کرد: الآن مقدار زیادی ورق آهن به‌ویژه گالوانیزه در امارات وارد کشور می‌شود و در این حد واردات داریم.

وی اضافه کرد: واردات ورق آهن تولید ملی را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است و تولیدکنندگان ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه آهن‌سازان تهران با تأکید بر اینکه دولت باید حامی تولید ملی باشد، اظهار کرد: حمایت از تولید ملی به این معنا است که جلوی هرگونه واردات به داخل کشور را بگیرند و اجازه این کار را به واردات کالاهای مشابه تولید داخل ندهند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا