رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

نرخ بیکاری در اصفهان هر روز افزایش می‌یابد

نرخ بیکاری در اصفهان هر روز افزایش می‌یابد

اصفهان- رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری در اصفهان هر روز رو به افزایش است که این امر بدلیل تعطیلی واحدهای تولیدی در این استان است.

عبدالوهاب سهل آبادی ظهر یکشنبه در جمع صنعتگران و خطاب به معاون عمرانی استاندار اصفهان اظهار داشت: واحدهای تولیدی در اصفهان وضعیت بحرانی دارند به طوری که نرخ بیکاری استان به دلیل تعطیلی این واحدها روز به روز در حال افزایش است و استانداری و اتاق بازرگانی با همکاری سایر سازمان های دولتی و تشکل‌های اقتصادی بایستی با تمام توان از این روند نزولی جلوگیری کنند.

وی با انتقاد از فشار مالیاتی به واحدهای تولیدی در شرایط بحرانی کنونی افزود: دولت به جای اینکه کمک به احیای واحدهای تولیدی کند، فشار مالیاتی وارد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان اعلام کرد: شهرک‌های صنعتی و ورودی شهر اصفهان نیاز به سامان دهی و زیباسازی دارد تا بتوان میزان میهمانان و گردشگران خارجی بود.

وی از وضعیت رودخانه زاینده رود و خشکی‌های پی در پی آن گلایه کرد و اضافه کرد: خشکی زاینده رود بر کسب و کار بخش‌های تولیدی، تجارتی و خدماتی استان تاثیر منفی بسیاری داشته است و یکی از راه‌های رونق کسب و کار استان، جریان داشتن دایمی این رودخانه است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از افزایش دامنه تصمیم‌گیری و مشاوره اقتصادی از هیئت نمایندگان به ۸۰۰ عضو کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکل‌های اقتصادی تلاش می‌کند به نمایندگی از تمام تشکل‌های اقتصادی، وضعیت واحدهای تولیدی و تجاری را به دولت و سایر بخش‌های مسئول منتقل کند.

وی بیان داشت: در کنار مسایل مالیاتی و رکود اقتصادی، تامین مالی واحدهای تولیدی یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو است که با تشکیل بانک استانی می‌توان تا اندازه‌ای این چالش را برطرف ساخت.

وی خواستار بازنگری در سهم مالیاتی استان در کشور شد و گفت: پذیرش تعهد بالای مالیاتی استان، باعث فشار به بخش تولید و تجارت شده است.

سهل آبادی، مهاجرت سرمایه گذاران استان اصفهان به سایر استان ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای نگه داشتن سرمایه‌های استان نیاز به تلطیف فضای کسب و کار داریم.

وی خواستار تعیین اولویت اقتصادی استان از سوی استانداری شد و گفت: بر اساس اولویت‌های استان همه بخش‌ها در یک مسیر و متمرکز حرکت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان خواستار استفاده از ظرفیت‌های پیمانکاری واحدهای بزرگ تولیدی در درون استان شد و گفت: با وجود تواناترین شرکت‌های پیمانکاری در استان بسیار از قراردادهای توسعه واحدهای تولیدی بزرگ استان با شرکت‌های برون استانی بسته می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا