فعالیت برندهای معروف در کشور ساماندهی می‌شود

فعالیت برندهای معروف در کشور ساماندهی می‌شود

کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه در جلسه مشترک در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر لزوم ساماندهی فعالیت برندهای معروف در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه این کارگروه که در غیاب قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت به ریاست «عباس نخعی» مدیر کل کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد، در خصوص واردات پوشاک و ثبت نمایندگی قانونی برندها (علائم تجاری) بحث و تبادل نظر شد.

مدیر کل کالاهای هدف ستاد در این جلسه گفت: برای پیشبرد برنامه جامع مبارزه با قاچاق کالاهای گروه نساجی اقداماتی در نظر گرفته شده که یکی از آنها مدیریت واردات از طریق ثبت برندها است. هم اکنون بیش از یکصد برند بدون داشتن نمایندگی رسمی کالاهای خود را عرضه می کنند و بدون تضمین کیفیت و با قیمت‌های بالا به فروش می رسانند.

وی در ادامه اظهارداشت: اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت شناسایی و ضابطه مند کردن برندها(ثبت برندها) و در نتیجه بازرسی ها باید با قوت ادامه پیدا کند.

مدیرکل کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد هجوم برندها که بیشتر آنها فروشنده محصول نهایی هستند، تولید داخلی را تحت تاثیر قرار دهد، ضمن آنکه باید تلاش کرد کیفیت تولید داخل به اندازه ای رشد پیدا کند که قابلیت رقابت با برندهای خارجی را داشته باشد.

نخعی به فروشگاه های مجازی هشدار داد که از عرضه و فروش کالاهای خارجی که واردات قانونی به کشور ندارند، خودداری کرده و قبل از اعلام فروش از واردات قانونی آن اطمینان حاصل کنند.

در ادامه رئیس مرکز اصناف و بازرگانان کشور اعلام کرد که از تاریخ ۲۷ مرداد ماه سال جاری تاکنون ۴ هزارو ۵۰۰ بازرسی برای شناسایی برندها صورت گرفته که از این تعداد ۱۷۳ واحد صنفی متخلف برای اعمال قانون به پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی معرفی شدند.

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با ارایه گزارشی از ۵ هزارو ۲۹۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی پوشاک در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۱۰۸ پرونده تخلفاتی تشکیل و در حال رسیدگی است.

در ادامه خانم نصراللهی مدیر کل دفتر صنایع نساجی اعلام کرد که اقدامات اخیر ترغیب قابل ملاحظه ای در تولید کنندگان داخلی ایجاد کرده و با امیدواری بیشتری در برنامه  ارتقای کیفی محصولات تولیدی مشارکت دارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا