مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

وزن واردات و صادرات از گمرک بیله سوار کاهش یافت

وزن واردات و صادرات از گمرک بیله سوار کاهش یافت

بیله سوار- مدیرکل گمرکات استان اردبیل از کاهش وزن واردات و صادرات قطعی از گمرک بیله سوار در هفت‌ماهه نخست سال به نسبت سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول صفریان بعدازظهر یکشنبه در بازدید از گمرک بیله سوار بابیان اینکه در هفت‌ماهه نخست امسال با پنج اظهارنامه دو میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم کالا وارد این گمرک شده است، اضافه کرد: به نسبت مدت مشابه سال گذشته این رقم افت ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی عمده محصولات وارداتی را برنج و کامیون کشنده برشمرد و تأکید کرد: ارزش محصولات وارداتی نیز که ۷۴۸ هزار و ۲۷۰ دلار برآورده شده با کاهش ۵۹ درصدی همراه است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان در هفت‌ماهه نخست سال جاری در حین کاهش تعداد اظهارنامه‌های واردات کالا تعداد اظهارنامه صادرات کالا نیز کاهش‌یافته و درمجموع ۹۳۷ اظهارنامه صادراتی صادرشده است.

وی وزن کالاهای صادرشده از این گمرک را ۴۰ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۷۶ کیلوگرم با افت ۲۴ درصدی به نسبت سال گذشته عنوان و اضافه کرد: ارزش کالاهای صادراتی نیز که ۳۲ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۵۹ دلار است ۱۹ درصد کاهش‌یافته است.

صفریان عمده محصولات صادراتی را سیب‌زمینی و مصنوعات پلاستیکی عنوان کرد و متذکر شد: در حال حاضر مشکلی در خصوص صادرات سیب‌زمینی از این گمرک وجود ندارد.

مدیرکل گمرکات استان همچنین در خصوص وضعیت صادرات چمدانی افزود: صادرات چمدانی در هفت‌ماهه نخست امسال یک‌میلیون و ۸۳ هزار و ۸۱۵ کیلوگرم به ثبت رسیده که ۶۲ درصد کاهش دارد و ارزش صادرات چمدانی نیز که دو میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۸۰ دلار به ثبت رسیده است با ۵۹ درصد کاهش همراه است.

وی عبور داخلی مبدأ از این گمرک را با ۷۱ درصد کاهش در وزن و ۴۷ درصد کاهش در ارزش عنوان و تأکید کرد: عبور داخلی مقصد در هفت‌ماهه نخست سال از این گمرک انجام‌نشده است.

صفریان عبور خارجی مبدأ را نیز با کاهش همراه دانست و بیان داشت: در وزن کاهش ۱۱ درصدی و در ارزش کاهش ۴۹ درصدی را شاهد هستیم.

به گفته مدیرکل گمرکات استان برخلاف افت در موارد ذکرشده در عبور خارجی مقصد ارزش کالاها با چهار درصد و وزن با ۳۷ درصد افزایش همراه است.  

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا