معاون استاندار بصره عراق:

بخش عمده مشکلات موجود در پایانه‌های عراق مشکلات زیرساختی است

بخش عمده مشکلات موجود در پایانه‌های عراق مشکلات زیرساختی است

خرمشهر ـ معاون استاندار بصره عراق گفت: بخش عمده مشکلات موجود در پایانه‌های عراق مشکلات زیرساختی است.

عرب کاظم جعفرالجزائری عصر یکشنبه در سومین همایش تجلیل از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند، مشکلات اقتصادی و امنیتی را دارای نقش پررنگی در پایانه‌های این کشور دانست و افزود: بخش عمده مشکلات موجود در پایانه‌های عراق مشکلات زیرساختی است که در جلسه روز گذشته با اتاق بازرگانی خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند بر قابل‌رفع بودن این مشکلات پس از اجرایی شدن قانون ۲۱ توسط استانداری بصره تأکید شد.

وی در ادامه به منعقد شدن تفاهم‌نامه میان بصره و خرمشهر اشاره کرد و گفت: مدتی قبل تفاهم‌نامه ای میان بصره و خرمشهر منعقد شد که این تفاهم نامه برخی از نکات مانند موارد اقتصادی، خدماتی و بهداشتی را در برگرفت که در تلاش برای اجرایی کردن این تفاهم‌نامه هستیم.

معاون استاندار بصره عراق از آغاز اجرای برخی مفاد این تفاهم‌نامه خبر داد و عنوان کرد: اجرای برخی مفاد این تفاهم‌نامه مدتی پیش شروع‌شده که از این میان می‌توان به همکاری میان بصره و خرمشهر در امر بهداشت و درمان با اعزام بیماران عراقی به کشور ایران برای درمان اشاره کرد.

جعفرالجزائری همکاری در امور اقتصادی و تلاش برای رفع مشکلات پایانه شلمچه را از دیگر نتایج اجرای مفاد تفاهم‌نامه  برشمرد.

وی حضور در خرمشهر و همزمانی این سفر با روز ملی صادرات را دارای تأثیر قابل‌توجهی بر صادرات برشمرد و همکاری دو طرف را کمکی شایان برای افزایش میزان صادرات دانست.

معاون استاندار بصره عراق لزوم پایبندی به مبانی اخلاقی در تجارت را گوشزد کرد و صداقت در تعاملات تجاری و دوری از تزویر در تجارت را از خصوصیات تاجر موفق و قابل‌ستایش خواند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا