تغییرات تابستانی قیمت مسکن در پایتخت

تغییرات تابستانی قیمت مسکن در پایتخت

مرکز آمار ایران نتایج تغییرات قیمت فروش و اجاره مسکن در شهر تهران را در تابستان سال‌جاری متشر کرد.

به گزارش نامه نیوز، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۳۹۴۸ هزار ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۳/. درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۱.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه قبل ۴۰.۱ درصد کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده در حدود ۸۸۳۵۷ هزار ریال در منطقه ۳ و کمترین آن در حدود ۱۴۰۹۷ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمانهای مسکونی کلنگی در معاملات انجام شده بین حداقل ۱۰۳۲۹ هزار ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۲۵۰۰۰۰ هزار ریال در منطقه ۱ بوده است. همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمانهای مسکونی کلنگی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۱ با ۹.۴ درصد، دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۱ با ۸/. درصد، دارای کمترین سهم می باشند.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملی در شهر تهران ۴۰۳۱۸ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۰۴ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶.۶ درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۱.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۰.۷ درصد، کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۸۳۹۳۱ هزار ریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۲۰۳۵۵ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.

تغییرات قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده، بین حداقل ۶۸۹۸ هزار ریال در منطقه ۱۲ و حداکثر ۲۴۶۴۲۹ هزار ریال در منطقه ۲ بوده است. همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۲.۳ درصد، دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۲ با ۱ درصد دارای کمترین سهم می‌باشد.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۰۴۸۳۸ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۵.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱.۷ درصد، افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۲۰.۷ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۶ درصد، کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده ۳۴۱۰۰۸ ریال در منطقه یک و کمترین آن ۱۰۴۷۰۰ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.

تغییرات مبلغ اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۲۶۶۷ ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۹۵۰۰۰۰ ریال در منطقه یک بوده است. همچنین از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۵.۱ درصد، دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۲ با ۱.۲ درصد، دارای کمترین سهم می‌باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا