مدیر معدن زمستان یورت :

افزایش ضریب اطمینان معدن یورت

افزایش ضریب اطمینان معدن یورت

گروه معادن - مدیر معدن زمستان یورت با اشاره به بازگشایی مجدد معدن زمستان یورت گفت: در حال حاضر تعداد 215 کارگر در معدن مشغول به کار تا توناژ برداشت زغال سنگ را به بیش از 2 هزار تن در ماه جاری افزایش دهیم و هدف بعدی ما افزایش میزان تولید در ماه های آینده است.

به گزارش ماین نیوز، با توجه به ریزش معدن زمستان یورت در اردیبهشت سال جاری و فوت 43 نفر از کارگران و مهندسان این معدن، گفت و گویی انجام دادیم با پرویز خدایی انارکی مدیر معدن زمستان یورت در خصوص شرایط ایمنی مجدد این معدن و تکلیف کارگران انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

ایمن‌سازی معدن یورت در چه مرحله‌ای به سر می‌برد؟

خدایی : معدن زمستان یورت بعد از حادثه فرو ریزش در 13 اردیبهشت ماه سال جاری، 15 روز جهت خروج اجساد کارگران در دست بهره برداری بود و 23 همین ماه آخرین جنازه خارج شد .

ریزش معدن یورت در ارتفاع چند متری رخ داده بود؟

خدایی: ریزش معدن در هزار متری رخ داده بود و به همین جهت از ابتدای طول شروع به عملیات تقویت، استحکامات و نظافت کردیم و تمام ریزش های مربوط به حادثه اخیر را تماما پاکسازی کردیم.

تصاویر بیش از: خارج کردن اجساد از معدن یورت آزادشهر

چه زمانی پس از حادثه به محل ریزش اصلی معدن دسترسی پیدا کردید؟

خدایی: در اواسط تیر ماه به محل اصلی ریزش معدن یورت دسترسی پیدا کردیم و تا 15 مهر تمامی عملیات احیای تونل و ریزش برداری به اتمام رسید و در این مرحله دسترسی به محل ریزش و شواهد مربوط به حاثه امکان پذیر شد.

ارائه گزارش از سوی کمیته حقیقت یاب به کجا رسید؟

خدایی: کمیته حقیقت یاب در حین مراحل عملیات و پس از اتمام پاکسازی برای سرکشی و بازرسی به معدن مراجعه و پس از بررسی شواهد جلسات پیاپی انجام شد تا این کمیته بتواند نتیجه نهایی را اعلام کند.

تصاویر بیشتر از: خروج پیکر ۷ معدنچی دیگر از معدن آزادشهر

نکته قابل توجه اینجاست که امضاهای اعضای کمیته حقیقت یاب معدن زمستان یورت شامل کارشناسان سازمان نظام مهندسی معدن ایران و تعدادی از کارشناسان کهنه‌کار این بخش به همراه مقامات دولتی حوزه معدن برای تایید گزارش دریافت شده است و این گزارش دست معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ولی به نظر می‌رسد این معاونت فعلا قصد انتشار این گزارش را ندارد.

بیشتر بخوانید: ایمنی، مقوله‌ای مغفول مانده در معادن کشور

بیشتر بخوانید: اعلام نظر کارشناسی در مورد حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر / کارفرما مقصر حادثه شناخته شد

استحکامات معدن یورت در چه شرایطی است؟

خدایی: استحکام بخشی معدن یورت بعد از اعلام نتایج کمیته حقیقت یاب ادامه پیدا کرد و تمامی ضعف های موجود در معدن را با ضریب اطمینان بالاتر رفع کردیم و استحکامات در این معدن افزایش یافت.

کارگران از چه زمانی در معدن یورت مشغول به کار شدند؟

خدایی: بعد از اعلام نتیجه کمیته حقیقت یاب و استحکام بخشی معدن اجازه جذب نیرو دریافت کردیم و علاوه بر کارگران پیشین معدن تعدادی کارگر جدید برای این معدن جذب کردیم و استخراج نیز آغاز شده است.

عکس بیشتر از: کشف پیکر آخرین معدنچی محبوس در معدن یورت

علاوه بر استحکام بخشی معدن چه عملیات دیگری در جهت بهبود شرایط معدن و کارگران صورت گرفت؟

خدایی: در این راستا کارگاه ها را بازسازی و مجوز آتش پاره دریافت کردیم، شرایط تهویه معدن را از طبیعی به مصنوعی تبدیل کردیم، با دانشگاه صنعتی شاهرود جهت بررسی طراحی معدن یورت قرارداد بستیم تا طرح تهویه جدید جایگزین طرح های قدیمی شود تا دیگر شاهد اتفاقات تلخ گذشته نباشیم.

در حال حاضر چه تعداد کارگر در معدن زمستان یورت مشغول هستند؟

خدایی: در دوره گذشته حدود 140 کارگر در معدن زمستان یورت مشغول به کار بودند که در حال حاضر تعداد آن ها به 215 نفر افزایش دادیم تا توناژ برداشت زغال سنگ از این معدن را به بیش از 2 هزار تن در ماه جاری افزایش دهیم و هدف بعدی ما افزایش میزان تولید در ماه های آینده است.

آیا کارگران در طول چند ماه غیرفعال بودن معدن بیمه بیکاری دریافت کردند؟

خدایی: بله، تمامی کارگران از بیمه بیکاری استفاده کردند و پس از مشغول شدن در معدن افرد بیمه بیکاری خود را لغو کردند و حقوق و مستمری این افراد در موعد مقرر پرداخت می شود.

به خانواده کارگران فوت شده در حادثه ریزش معدن یورت چه خدماتی پرداخت شد؟

خدایی: بابت این موضوع واقعا متاسفیم و هر گونه ارائه خدمات به خانواده این افراد جای سرپرست خانوار را نخواهد گرفت ولی در مجموع یک دیه کامل بعد از 10 روز حادثه به خانواده این افراد پرداخت شد.

در حال حاضر چه شرایطی برای رخ ندادن چنین اتفاقاتی در نظر گرفته اید؟

خدایی: سعی می کنیم با افزایش ایمنی در معادن بیشتر از قبل از رخ داد حواث این چنینی در معادن پیش گیری کنیم؛ ضمن اینکه شرایط معدن در بهترین رتبه ایمنی قابل پیش بینی نیست.

دستورالعمل ایمنی معادن چه میزان در معدن یورت اجرایی می شود؟

خدایی: ما ملزم به اجرای دستورالعمل ها درآیین نامه ایمنی معادن هستیم و برای هر یک از قسمت های معدن مانند آتش پاره آیین نامه خاصی در نظر گرفته شده که سعی می کنیم تمام این موارد را تمام کمال رعایت کنیم.

فوت شدگان ریزش معدن یورت چه تعداد بوده اند؟

خدایی: تعداد 43 نفر از کارگران و مهندس در این حادثه جان خود را از دست دادند که در حال حاضر با رعایت ایمنی بیشتر تلاش می کنیم تا از رخ داد چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

عکس بیشتر از: تشییع پیکر سه معدنکار معدن آزاد شهر

عکس بیشتر از: چهل روز بعد از حادثه معدن زمستان یورت
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا