تولید بیش از نیمی از فولاد کشور در سازمان جهان تراز فولادمبارکه اصفهان

تولید بیش از نیمی از فولاد کشور در سازمان جهان تراز فولادمبارکه اصفهان

دنیای معدن -شرکت فولاد مبارکه از شرکت‌های پیشرو ایرانی است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی فعالیت می‌کند.

این شرکت با ماموریت ایفای نقش محوری در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ارتقای سطح فناوری صنعت فولاد، به عنوان سازمانی جهان‌تراز حدود ۵۰ درصد از مصرف فولاد کشور را برای استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک، صنایع فلزی سنگین و لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفایل تولید می‌کند.
 این شرکت درحال‌حاضر دارای ظرفیت تولید ۱۰.۳ میلیون تن انواع محصولات فولادی تخت گرم و سرد نوردیده، قلع اندود، گالوانیزه و رنگی از ضخامت ۰/۱۸ تا ۱۶ میلی‌متر و تختال با احتساب ظرفیت‌های فولادسازی در واحد «فولادسازی و نورد پیوسته سبا» و همچنین«مجتمع فولاد هرمزگان» است. شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ۱۰ دوره جایزه ملی تعالی سازمانی، ۵ دوره جایزه ملی کیفیت و نخستین دوره جایزه تعالی کشورهای اسلامی (MECCAward) (که از سوی ارزیابان اروپایی در سال ۲۰۰۷ میلادی انجام شد) در کشور مقام نخست را کسب کرده است.
فولادمبارکه اصفهان توانسته با تکیه بر دانش و توانمندی کارکنان خود موفق به کسب رتبه نخست در گروه فلزات اساسی و رتبه دهم در شاخص ارزش افزوده در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی شود.
همچنین این شرکت توانست در سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار و به عنوان تنها شرکت ایرانی با کسب ۶۵۴ امتیاز، تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی را از آن خود کند. گروه شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان درحال‌حاضر مواد اولیه بیش از ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت و گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی و... را تامین می‌کند. شرکت هر ساله بخشی از محصولات خود را در راستای ارتقای کیفیت، برآورده کردن نیازهای ارزی، حضور مستمر در بازارهای جهانی و توسعه آن صادر می‌کند. با توجه به اعتبار کسب شده در بازار جهانی هم‌اکنون ظرفیت و اعتبار لازم برای صادرات به بیش از ۳۸ کشور دنیا وجود دارد.
تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه شامل فولاد مبارکه، سبا و هرمزگان در سال ۱۳۹۲ برابر با ۷۱۶۸ هزار تن و در سال ۱۳۹۳ برابر با ۷۲۲۴ هزار تن و در سال ۱۳۹۴ برابر با ۶۹۸۷ هزار تن و در سال ۱۳۹۵ برابر با ۷۴۵۵ بوده که برای سال ۱۳۹۶ رسیدن به رقم ۸۶۳۰ هزار تن برنامه‌ریزی شده است.
مهم‌ترین افتخارات اخیر فولاد مبارکه
کسب رتبه دهم در بین شرکت‌های فولادسازی دنیا براساس گزارش World Steel Dynamic
کسب عنوان سازمان سرآمد سال
کسب تندیس زرین تعالی سازمانی با بالاترین امتیاز
واحد نمونه استاندارد کشوری و استانی در سال ۱۳۹۵
واحد نمونه کیفیت و استاندارد استانی و ملی از طرف اداره کل استاندارد استان اصفهان
کسب عنوان برترین شرکت دانشی کشور و راهیابی به جایزه مدیریت دانش (MAKE)آسیا
حضور در بین ۲۵ شرکت برتر دانشی آسیا در کنارTOYOTA، SUMSUNG و... برای نخستین بار در خاورمیانه
دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان (۱۰۰۰۲ ISO) و سنجش رضایت مشتریان (ISO۱۰۰۰۴)
دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی (ISO۵۰۰۰۱)، مدیریت آزمایشگاه‌ها (ISO۱۷۰۲۵) و مدیریت امنیت اطلاعات (ISO۲۷۰۰۱)
دریافت لوح تقدیر از نخستین جایزه مسئولیت‌های اجتماعی در کشور
کسب رتبه نخست در جایزه بهره‌وری در صنایع معدنی ایمیدرو
کسب تندیس طلایی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برای نخستین بار
کسب رتبه نخست در گروه فلزات اساسی و رتبه دهم در شاخص ارزش افزوده در رتبه‌بندی ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی
راه‌اندازی نخستین شرکت از مجموعه طرح‌های ۷ گانه استانی و تبدیل شدن به بزرگترین شرکت تولیدکننده آهن اسفنجی در دنیا و همچنین تبدیل شدن ایران به بزرگترین کشور تولیدکننده آهن اسفنجی
از بین ۲۰۱ شرکت و در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام شد
صعود شرکت فولاد مبارکه
 به جایگاه یازدهم سازمان‌های دانشی برتر قاره آسیا
بنا بر اعلام دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نماینده سازمان جهانی MAKE در ایران، شرکت فولاد مبارکه موفق شد از بین ۲۰۱ شرکت حاضر در ارزیابی جایزه سازمان‌های دانشی برتر قاره آسیا، در سال ۲۰۱۷ میلادی به جایگاه یازدهم صعود کند.
مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت فولادمبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: عملکرد شرکت فولادمبارکه در دو محور از محورهای هشتگانه ارزیابی MAKE بسیار موفق ارزیابی شده است؛ به طوری که در محورهای «تسهیم دانش» و «فرهنگ دانش‌محور سازمانی» به ترتیب رتبه اول و دوم آسیا را به خود اختصاص داده است.
محمد ناظمی هرندی در ادامه افزود: دانشگاه صنعتی شریف زیر نظر بنیاد جهانی (MAKE) به طور رسمی از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون جایزه سازمان‌های دانشی برتر را در کشور برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه نیز از شروع این فرآیند در ایران، برای ارزیابی سطح بلوغ دانشی خود در ارزیابی جایزه مدیریت دانش‌محور (MAKE) شرکت کرده است، گفت: این شرکت در تمامی دوره‌ها به عنوان سازمان دانشی برتر کشور شناخته شده است.
ناظمی تاکید کرد: این ارزیابی‌ها در ۳ مرحله انجام می‌شود؛ در نخستین مرحله ارزیابی که در بهمن ۱۳۹۵ انجام شد، دکتر کلاوس نورث موسس انجمن مدیریت دانش‌محور آلمان و مشاور شرکت‌های «لوفتانزا»، «زیمنس»، «مرسدس بنز» و... به عنوان ارزیاب بین‌المللی در محل شرکت فولاد مبارکه حاضر شد. در ادامه، پس از انتخاب این شرکت به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر دانشی ایران، ارزیابی مرحله دوم در اسفند ۹۵ در سالن همایش‌های صداوسیما با ارائه رویکردهای دانش‌محور شرکت از سوی مدیران ارشد سازمان برگزار شد و شرکت فولادمبارکه موفق به دریافت جایزه برترین شرکت دانشی ایران شد و به جمع نامزدهای برترین سازمان دانشی قاره آسیا راه یافت.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی و پس از بررسی کمیته داوران بنیاد MAKE آسیا، شرکت فولاد مبارکه موفق شد پس از رقابت با سایر سازمان‌های دانشی برتر این قاره نظیر «سامسونگ»، «کاپیتال»، «تویوتا»، «تاتا» و... به رتبه یازدهم شرکت دانشی برتر آسیا دست یابد.
ناظمی از برگزاری مراسم تقدیر از شرکت‌های دانشی برتر آسیا در چین و اهدای نشان سازمان دانشی برتر این قاره در اواخر اسفند امسال از طرف بنیاد جهانیMAKE خبر داد.
وی کسب این موفقیت بزرگ را به جامعه صنعت کشور و همچنین به کارکنان فولاد مبارکه به عنوان ارزشمندترین سرمایه شرکت تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که فولاد مبارکه روند تعالی و دانش‌محوری خود را همچون گذشته ادامه دهد و قله‌های موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی را یکی پس از دیگری فتح کند.
بنا بر این گزارش، در پی کسب این موفقیت، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل فولاد مبارکه از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت در کسب این موفقیت بین‌المللی قدردانی کرد.
گفتنی است موسسه Teleos با همکاری شبکه جهانی دانش Network KNOW از سال ۱۹۹۸ میلادی، اقدام به طراحی مدل MAKE Most Admired Knowledge Enterprise و برگزاری جایزه سازمان دانشی برتر MAKE به صورت سالانه در سراسر دنیا کرده است؛ ضمن اینکه درحال‌حاضر این جایزه به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرجع ارزیابی مدیریت دانش‌محور شناخته می‌شود که مبنای هدایت هزاران سازمان از ۴ قاره در بیش از ۱۳۰ کشور کوچک، متوسط و بزرگ از بخش‌های خصوصی، دولتی و حاکمیتی نظیرBP، Siemens، Tata، Samsung، Apple، Google، Dell، Deloitte، IBM، McKinsey، Sony، Citigroup، Microsoft، HP، Yahoo، POSCO، BMW، NASA و... است.
ربع قرن تلاش و سرآمدی
عبور از مرز تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول فولاد خام
 در سالروز بهره‌برداری از شرکت فولاد مبارکه اصفهان

همزمان با ۲۳ دی، سالروز بهره‌برداری از شرکت فولاد مبارکه، این شرکت موفق به عبور از مرز ۱۰۰ میلیون تن محصول فولاد خام در بیست و پنجمین سال فعالیت خود شد.


دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با اشاره به ربع قرن تلاش و سرآمدی این شرکت، گفت: هم اکنون ظرفیت تولید در این شرکت از ۷/۲ میلیون تن به افزون بر ۱۰/۳ میلیون تن در امسال می‌رسد.
سبحانی افزود: ظرفیت اسمی اولیه این شرکت ۲/۴میلیون تن بوده که با انجام طرح‌های توسعه و مدیریت منابع و بهره‌وری، امروز به ظرفیت افزون بر ۱۰ میلیون تن سالانه دست یافته‌ایم.
دکتر سبحانی در ادامه با اشاره به تولید ارزش‌آفرین و توسعه کیفی سبد محصولات این شرکت برای عرضه محصولات متنوع کیفی بر اساس درخواست مشتریان به منظور صادرات به بازارهای جهانی گفت: اولویت نخست عرضه محصولات این شرکت، تامین نیاز واقعی بازار داخل بوده است.
سبحانی در ادامه به بازاریابی و کشف بازارهای جدید صادراتی اشاره کرد و گفت: محصولات فولاد مبارکه، علاوه بر کشورهای آسیایی و اروپایی به تازگی به کشورهای امریکایی نیز صادر می‌شود.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان به رشد تولید محصولات و تکمیل زنجیره تولید در این شرکت اشاره کرد و گفت: گروه فولاد مبارکه اصفهان با شعار «فولاد مبارکه به وسعت ایران» از شمال شرق کشور تا جنوب غرب کشور اقدام به تولید محصول ارزش‌آفرین با شعار «از سنگ تا رنگ» کرده است.
سبحانی از فولاد مبارکه به عنوان مولود انقلاب اسلامی یاد کرد که بر اساس اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام به ویژه در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی دانش توید فولاد فعالیت کرده است.
سبحانی در ادامه به ایجاد بیش از ۳۵۰ هزار فرصت شغلی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در کشور اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد ظرفیت تولید فولاد کشور در اختیار گروه فولاد مبارکه اصفهان است که با توجه به تحقق برنامه چشم‌انداز توسعه، تولید بیش از ۲۵ میلیون تن فولاد در این گروه هدف‌گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بر نقش محوری این شرکت در بومی‌سازی دانش فنی تولید فولاد اشاره کرد و گفت: با همت متخصصان و کارشناسان فولاد مبارکه، شرکت‌های فولاد هرمزگان و فولاد سپیددشت با دانش فنی کارکنان این شرکت راه‌اندازی شده است.
سبحانی در پایان به تولید کیفی محصولات، همگام با افزایش کمی تولید اشاره کرد: تولید ورق‌های مخصوص رنگی، ورق‌های آج‌دار، هدف‌گذاری تولید بلوم و بیلت و تامین محصول بر اساس نیاز مشتری با هدف تنوع سبد محصولات این شرکت هدف‌گذاری و تولید شده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا