در گفت‌وگو با تسنیم مطرح شد

تخم‌مرغ هنوز ارزان است

تخم‌مرغ هنوز ارزان است

ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨدگاﻥ ﻣﺮﻍ ﺗخمگذار گفت:دلیل افزایش قیمت تخم مرغ ، حذف مرغ‌های تخمگذار بالای 80 هفته، بر اساس بخشنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور است، اما قیمت این محصول هنوز هم به قیمت واقعی خود را ندارد.

فرزاد طلاکش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به معدوم شدن 1.5 میلیون قطعه مرغ تخمگذار بدلیل  شیوع بیماری آنفلوآنزای طیور در کشور اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌های وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور باید مرغ های پیر با سن بالای 80 هفته حذف شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرغداران وادار به حذف این مرغ ها شده اند، بدیهی است که قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها افزایش یابد.

سخنگوی ستاد پیشگیری از بحران صنعت طیور کشور با بیان اینکه قیمت تخم مرغ هنوز به نرخ تمام شده خود نرسیده است، ادامه داد: اگر کشتاری صورت گرفته به دلیل اجرای این مقررات است و مشکل خاص و جدی از نظر بیماری در کشور وجود ندارد.

وی در پایان از رسانه‌ها خواست که همکاری لازم را با مرغداران کرده تا این صنعت دچار بحران نشود.

بنابراین گزارش، قیمت تخم مرغ از اوسط هفته گذشته افزایش یافت به طوری که هرشانه تخم مرغ 30 عددی از 9 هزار تومان به 10 هزار تومان تا 10 هزار و 500 تومان افزایش یافت. همچنین قیمت هر شانه تخم مرغ شناسنامه دار 30 عددی نیز به 11 هزار و 500 تومان رسیده است. 

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا