یک مقام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام:

حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان اجتناب ناپذیر است

حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان اجتناب ناپذیر است

تبریز - رئیس کمیته اقتصاد دانش بنیان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان بوده و این مقوله یک انتخاب نیست بلکه برای شرایط فعلی کشور، یک اجبار است.

به گزارش ایرنا 'حمیدرضا امیری نیا' شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته تبریز افزود: برای توسعه اقتصاد و خلق ثروت و ایجاد رفاه بین آحاد جامعه، باید اقتصاد دانش بنیان در کشور رونق گیرد.
وی گفت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های پیشرو در اقتصاد دانش بنیان می تواند الگویی برای سایر استان ها شود تا از این طریق اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود و از وابستگی به نفت و گاز رها شویم.
امیری نیا افزود: کشورمان در فناوری نانو جزو معدود کشورهای استاندارد جهان است و بیش از 300 شرکت در کشورمان در زمینه نانو فعال هستند که از طریق محصولات این شرکت ها به بازارهای بین المللی تسلط پیدا کرده ایم.
یر این نشست ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: یکی از کارهای خوب دولت تدبیر وامید حرکت با برنامه است که در طی دو سال گذشته هم شاهد تدبیر و عقلانیت در تمامی برنامه های دولت بودیم و در این استان هم شاهد چنین رویکردی هستیم که یکی از این کارها تصویب منطقه ویژه علم و فناوری است.
وی با بیان اینکه در زمینه علم و فناوری جزو استان های پیشتاز هستیم، افزود: کشوری که می خواهد با تکیه بر جوانان و نیروهای داخلی اش روی پای خود بایستد، نیازمند بومی سازی علم و استفاده از دانش روز جوانان است.
دبیر اجرایی سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز گفت: 970 طرح فناورانه شامل 898 طرح از آذربایجان شرقی، 70 طرح از سایر استان های کشور و دو طرح خارجی دراین نمایشگاه ارایه شدند. .
علی جهانگیری افزود: نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز با افقی روشن می تواند در عرصه بین المللی به یک برند نمایشگاهی تبدیل شود.
به گفته وی در پایان این نمایشگاه 9 طرح برتر در سطوح سه گانه معرفی شدند.
سومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز از 21 تا 24 آبان سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزاری شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا