بازار خودروهای دست دوم دوباره گرم شد

بازار خودروهای دست دوم دوباره گرم شد

اقتصاد > بازرگانی - اقتصادنیوز نوشت: ثبت نام خودرو از طریق اعطای تسهیلات در حالی به پایان رسید که بررسی ها نشان‌ می‌دهد طی چند روز گذشته بازار خودروهای دست دوم تغییر آرایش به خود گرفته و با تمایل مردم به فروش خودروهای دست دوم خود، قیمت این نوع خودرو ها کاهش یافته است.

با اعطای تسهیلات 25 میلیون تومانی رکود حاکم در بازار خودروهای صفر کیلومتر همچنان ادامه دارد و مردم به دلیل نیاز به نقدینگی برای شرکت در طرح فروش خودرو از طریق تسهیلات اقدام به فروش خودروهای دست دوم خود در چند روز اخیر کردند.

در هفته گذشته بازار خودروهای صفر کیلومتر کماکان در رکود به سر برده تسهیلات 25 میلیونی تاثیری بر بازر این نوع خودروها نگذاشته است.  در مقابل بازار خودروهای دست دوم گرم شد به طوری که مردم برای فروش این نوع خودروها با مراجعه به مراکز خرید و فروش خواهان عرضه خودرو خود به مشتریان بودند.

در همین زمینه یک کارشناس بازار خودرو در خصوص تاثیر وام 25 میلیونی در بازار خودرو گفت: این وام 25 میلیونی در فروش خودروهای کارخانجات تاثیر بسزایی داشت و به نوعی خودرو که دپو شده بودند و بعضی از تولیدات ماه‌های آینده هم به فروش رسید.

او بیان کرد: بعد از اجرایی شدن وام 25 میلیونی مردم استقبال بسیار خوبی از این وام کردند چون برخی افراد که نقدینگی لازم را در اختیار نداشتند توانستند از این طریق صاحب خودرو شوند.

او ادامه داد: این وام باعث شد سر نمایندگی‌ها در این یک هفته بسیار شلوغ شود اما نمایشگاه‌داران خودرو در حسرت مشتری به انتظار بنشینند و شاهد کاهش معاملات خود شوند.

این کارشناس در بخشی از اظهارات خود در خصوص راهکار خروج از رکود در بازار خودرو افزود: برنده اصلی این طرح خودروسازان بودند که توانستند در عرض یک هفته برای ده ها هزار خودرو انبار شده خود مشتری بیابند اما کماکان افرادی هستند که به دلیل نداشتن نقدینگی لازم و آماده نشدن مدارکی همچون چک نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا