بازارهای جهانی فردا چگونه کار خود را آغاز می کنند؟

بازارهای جهانی فردا چگونه کار خود را آغاز می کنند؟

اقتصاد > جهان - صدای اقتصاد نوشت: فردا که بازارهای جهانی هفته جدید خود را شروع کنند، به طور کوتاه مدت با سقوط شاخص ها مواجه می‌شوند اما کارشناسان می‌گویند که ادامه این سقوط برای مدتی طولانی غیرمحتمل است.

بعد از حملات پاریس رییس جمهور فرانسه اعلام وضعیت اضطراری کرد و به پلیس و ارتش دستور داد که به خیابانها بیایند و سه روز نیز عزای عمومی اعلام شد.

شین اولیور، رییس اقتصاددانان در موسسه سرمایه‌گذاری ای‌ام‌پی در سیدنی، می‌گوید: «رهبران جهان قتل عام در پاریس را محکوم کردند و از اطراف جهان به حمایت از اهالی پاریس پرداختند. این وضعیت احتمالا تنها تاثیری غیر ارادی روی تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری‌ها خواهد داشت. تاریخ به ما خواهد گفت که آیا تاثیر این حملات محدود خواهد بود یا نه - که من هم همین طور فکر می‌کنم. بازارها به سرعت به این مسئله واکنش نشان خواهند داد و بعد، بر مسایل دیگری متمرکز خواهند شد.»

ایجی کینوشی، رییس تحلیل تکنیکی بازار بورس در موسسه خرید و فروش دایوا در توکیو، می‌گوید: «اگر این حمله در طول هفته و در ساعتهای کاری رخ می‌داد، احتمالا تاثیرش بر بازارهای جهانی نگران‌کننده بود اما اکنون که در آخرین ساعات روز جمعه اتفاق افتاده، بازارها برای هضم اطلاعات فرصت خواهند داشت.»

وقتی که حملات در آخرین ساعت‌های کاری وال استریت رخ داد، شاخصها حدود 1 درصد سقوط کرد. کارشناسان به رویترز گفته‌اند که این سقوط احتمالا در روز دوشنبه که هفته شروع می‌شود، بیشتر خواهد بود.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا