چند درصد درآمد مالیاتی پیش بینی شده تا مهر ماه محقق شده؟

چند درصد درآمد مالیاتی پیش بینی شده تا مهر ماه محقق شده؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - اقتصادنیوز نوشت: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۷ ماهه کسب شد، گفت: اظهارنامه مالیاتی ۷۴۰ هزار خرده‌فروش مشاغل بند «ج» پذیرفته شد.

علی عسکری در مورد درآمدهای هفت ماهه مالیات اظهار کرد: بالغ بر 36 هزار و 600 میلیارد تومان در این مدت وصول و 83 درصد نسبت به پیش‌بینی بودجه سال جاری محقق شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به تصویب آیین‌نامه‌های اصلاحیه قانون مالیات مستقیم تصریح کرد: 2 آیین نامه مربوط به ماده 132 قانون برای حمایت از تولید تصویب و یک آیین نامه برای ابلاغ رفته است و بقیه آیین نامه‌ها تدوین شده و یا در حال تدوین است.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از پرونده‌های مالیاتی سال‌های گذشته قطعی شده است، عنوان کرد: در چارچوب توافق برای مشاغل بند «ج» قرار شد 740 هزار پرونده مودیان (اظهارنامه) را بپذیریم و برگه قطعی مالیات آنها ابلاغ می‌شود.

عسکری ادامه داد: بقیه پرونده‌ها نیز در حال رسیدگی است و برای اشخاص حقوقی و مشاغل بند «الف» و «ب» طبق قانون این کار انجام می‌شود.

عسکری با بیان اینکه بند «ج» شامل همه مشاغل خرده فروشی است، یادآور شد: این مشاغل مربوط به همه صنوف است که برگه قطعی اکثر آنها ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه برخی پرونده‌ها از پنج سال قبل در جریان بررسی و دادرسی مالیاتی است، افزود: پرونده‌هایی داریم که در مراحل رسیدگی، اعتراض، دادرسی و یا تشخیص قرار دارد و پس از آن در مرحله وصول قرار می‌گیرد.

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا