درخواست پوتین در آستانه نشست گروه 20

درخواست پوتین در آستانه نشست گروه 20

'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه، در نشست غیررسمی گروه 'بریکس' در ترکیه، خواستار تلاش واحد و منسجم جامعه بین المللی برای مقابله با تهدید تروریسم شد.

به گزارش خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' از 'آنتالیا'، رئیس جمهوری روسیه در نشست غیررسمی 'بریکس' (قدرت های اقتصادی نوظهور جهان/برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) با اشاره به حوادث تروریستی جمعه شب پاریس، گفت:'ما همگی بخوبی می دانیم که تلاش واحد و منسجم جامعه بین المللی می تواند به مقابله با تهدید تروریسم و کمک به میلیون ها انسانی که (به خاطر این مناقشات) آواره شده اند، کمک کند. ما با مردم فرانسه همدردی می کنیم و همواره خواهان همکاری با یکدیگر برای نبرد کارآمدتر با تهدید تروریسم بوده ایم.'

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، گروه 20 نشستی غیر رسمی است که گفت وگوی آزاد و سازنده میان کشور های صنعتی و اقتصادهای در حال ظهور درباره موضوعات مرتبط با ثبات اقتصاد جهانی را با هدف مشارکت کشورهای عضو در تقویت ساختار بازارهای مالی بین المللی و فراهم آوردن زمینه گفت وگو درباره سیاست مالی ملی، همکاری بین المللی و نهادهای مالی بین المللی، ترویج می کند. گروه 20 متشکل از وزیران دارایی و رئیسان بانک های مرکزی 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می شود.

در این اجلاس همچنین مدیرعامل صندوق بین المللی پول(IMF) و رئیس بانک جهانی، رئیسان کمیته های پولی و مالی توسعه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به اعتبار مقام خود حضور دارند.

نشست دو روزه سران گروه20 امروز در آنتالیا آغاز می شود.
این نشست با حملات پاریس همزمان شد و به همین دلیل 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه سفر خود به ترکیه را لغو کرد و قرار است 'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه، به نمایندگی از اولاند در این نشست شرکت کند.

بحث و گفت و گو درباره بحران سوریه ، بحران مهاجران در اروپا و گرم شدن زمین در دستور کار این نشست قرار داشت که حوادث جمعه شب پاریس، تروریسم را به مهمترین محور این نشست تبدیل کرده است. همچنین در پی حملات پاریس، تدابیر امنیتی در آنتالیا نیز تشدید شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا