تولید پنج میلیون تن سنگ آهن در شهرستان بافق

تولید پنج میلیون تن سنگ آهن در شهرستان بافق

دنیای معدن -مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق گفت: تولید سنگ آهن در 9 ماهه سال 1396به پنج میلیون تن رسید که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل یک میلیون و 800 هزار تن افزایش دارد .

جواد عسکری ، روز چهار شنبه، افزود: این میزان تولید سنگ آهن بیانگر همت و تلاش کارکنان این مجموعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
بخشی از سنگ آهن استخراج شده در کارخانه های داخلی در تهیه فولاد به مصرف می رسد و مقداری هم به بازارهای جهانی عرضه می شود.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در عمل نشان داده شود، تاکید کرد: این شرکت با امکانات و نیروهای موجود و با تحقق بخشی از شعار سال مقام معظم رهبری توانست به این میزان تولید دست یابد.
وی افزود: اگر امروز شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق توانست مجموعه خود را کاملا حفظ کند و هیچ گونه تعدیل نیروی انسانی نداشته باشد به خاطر این است که همه به عنوان سربازان عرصه تولید و در راستا اهداف عالیه مقام معظم رهبری در مجموعه شرکت حرکت می کنند.
عسکری همچنین از درخشش شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در دومین جشنواره صنایع برتر استان یزد در سال جاری خبر داد و گفت: در این جشنواره 60 غرفه برپا شد که پس از ارزیابی بازدید کنندگان، این شرکت معدنی توانست با نگرش اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از 10شرکت برگزیده انتخاب شود.
پنجهزار و 600 نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق به کار مشغول هستند که با احتساب خانواده های آنها و بازنشستگان، 80 درصد جمعیت بافق به این شرکت وابسته است.
معادن چغارت و سه چاهون بافق از بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور محسوب می شوند و تحت عنوان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، در حوزه استخراج و تولید مواد معدنی فعالیت دارد.
سه چاهون در فاصله 36 کیلومتری و چغارت در 12 کیلومتری شهر بافق قرار دارند.
معدن چغارت بافق زیر مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ذخیرگاه بیش از 1.4 میلیارد تن سنگ آهن است که از ابتدای دهه 50 خورشیدی، فعالیت استخراج و تولید مواد معدنی در آن آغاز شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا