قیمت نفت رکورد 2014 را پشت سر گذاشت

قیمت نفت رکورد 2014 را پشت سر گذاشت

رشد قیمت نفت نسبت به سال 2014 موجب شد این کالا رکورد جدیدی را به ثبت برساند در حالی که به نظر می رسد محدودیت اعمال شده از سوی اوپک و همچنین کاهش میزان تولیدات آمریکا،تأثیر بسزایی را در رشد قیمت این کالا داشت.

قیمت نفت به بالاترین میزان نسبت به سال 2014 میلادی معامله شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افزایش تقاضا و همچنین محدودیت های اعمال شده از سوی اوپک مبنی بر کاهش میزان تولیدات، موجب افزایش تقاضای بیشتر از سوی بازار شد.

از طرفی رشد اقتصادی در دنیا به خصوص در بازارهای سهام یکی از عوامل اصلی جذب سرمایه گذاران به بازار نفت و افزایش قیمت این کالا شده است.

در این بازار قیمت نفت تگزاس به هر بشکه 63 دلار و 47 سنت رسید و رکورد دسامبر 2014 را با قیمت 63 دلار و 53 سنت شکست.

در این بین قیمت نفت برنت با رشد 0.5 درصدی به هر بشکه 69 دلار و 29 سنت رسید و بشترین میزان افزایش روزانه را نسبت به ماه می سال 2015 به ثبت رساند .

ویلیام لولین ، تحلیل گر ارشد موسسه سرمایه گذاری ریوکین در استرالیا در این خصوص اظهار داشت : توافق اوپک مبنی بر کاهش میزان تولیدات و همچنین کاهش حفاری ها در آمریکا تأثیر بسیار زیادی در بازار نفت و روند صعودی این کالا داشته است .

همکاری کشورهای اوپک و روسیه  با بازار نفت در خصوص کاهش میزان تولیدات تا ماه مارچ سال 2018 ادامه پیدا کرد تا بازار این کالا کمی با رونق و تعادل همراه شود.

این توافق اوپک که بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی را تحت تاثیر قرار می دهد با هدف کاهش میزان عرضه و بهم ریختگی بازار ایجاد شد.

موسسه پترولیوم آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام داشت که میزان حفاری آمریکا با کاهش 11.2 میلیون بشکه ای در روز مواجه شده است.

اما در بازار طلا، قیمت این فلز با کاهش 0.12 درصدی به هر اونس یک هزار و 311 دلار بر هر اونس معامله شد.

اما در بازار داخلی، نرخ دلار در معاملات بانکی با افزایش همراه شد و به سه هزار و 628 تومان رسید.

قیمت پوند انگلیس با کاهش همراه شد و هر پوند چهار هزار و 910 تومان داد و ستد شد.

قیمت هر درهم امارات نیز به 988 تومان رسید در حالی که قیمت یورو چهار هزار و 332 تومان معامله شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا