در کدال منتشر شد؛

شفاف سازی "ارفع" در خصوص تغییر با اهمیت پیش بینی سود

شفاف سازی

با توجه به شرایط بازار صادرات شرکت و پیش بینی فروش داخلی تا پایان سال پیش بینی می شود حداقل 94 درصد مقادیر پیش بینی شده در آخرین پیش بینی منتشر شده محقق می شود.

 

 

شرکت آهن و فولاد ارفع در نامه ای اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تغییر با اهمیت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند امسال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در نامه ای در خصوص تغییر با اهمیت پیش بینی سود از یک هزار و 411 میلیارد و 592 میلیون ریال به 839 میلیارد و 94 میلیون ریال توضیح داد.

علیرضا خیاط درباره علت تغییر با اهمیت سود اعلام کرده است: با توجه به شرایط بازار صادرات شرکت و پیش بینی فروش داخلی تا پایان سال پیش بینی می شود حداقل 94 درصد مقادیر پیش بینی شده در آخرین پیش بینی منتشر شده محقق و در کنار آن با توجه به افزایش نرخ های فروش مازاد بر پیش بینی قبلی و در صورت تداوم نرخ های فروش فعلی، معادل 100 درصد مبالغ پیش بینی شده فروش تحقق خواهد یافت.

بنابراین فعالیت عملیاتی شرکت تاثیر قابل توجهی در سود خالص پیش بینی شده نخواهد داشت.

همانگونه که در نامه پیوست اطلاعات مالی شش ماهه به اطلاع رسید شرکت مذاکرات خود با بانک صنعت و معدن را در جهت انعقاد تفاهم نامه برای تسویه بدهی ارزی در چارچوب ماده 20 قانون رفع موانع تولید پیگیری می کند اما تا حصول نتیجه قطعی همچنان روش محاسبه قبلی خود در شناسایی هزینه مالی و تفاوت نرخ ارز را ادامه خواهد داد.

در پاسخ به سوال طرح شده از طرف کارشناس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی و با توجه به توضیحات فوق دلیل اصلی کاهش سود خالص پیش بینی شده فعلی ناشی از تغییرات نرخ ارز از 39 هزار و 899 ریال به ازای هر یورو و با نرخ مبادلاتی در تاریخ پایان شهریور امسال نسبت به نرخ یورو در پایان آذر ماه امسال با نرخ 42 هزار و 551 ریال است که هزینه تفاوت نرخ ارز و اثر آن بر سود خالص شرکت در سه ماهه منتهی به پایان آذر 96 معادل حدود 573 میلیارد ریال است.

 با توجه به در دست تهیه بودن صورت های مالی نه ماهه منتهی به پایان آذر 96 سایر تغییرات در عملکرد واقعی و تاثیر احتمالی آن بر پیش بینی سود سال 1396 (در صورت وجود) سریعاً اطلاع رسانی خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا