مطالبات ۳۵۰ میلیاردتومانی زغال سنگی ها ازشرکت های ذوب آهن

مطالبات ۳۵۰ میلیاردتومانی زغال سنگی ها ازشرکت های ذوب آهن

گروه معادن >زغال‌سنگ - عضو هیات مدیره انجمن زغال سنگ ایران گفت: واحدهای تولیدی زغال سنگ حدود 350 میلیارد تومان از شرکت های ذوب آهن مطالبات معوقه دارند.

به گزارش ماین نیوز، مهدی ناییجی روز شنبه درنشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در ساری افزود : مطالبات معوقه واحدهای تولید زغال سنگ کشور از 2 شرکت ذوب آهن اصفهان و زرند کرمان مشکلات زیادی را برای آنها در پرداخت دستمزد و حقوق دولتی ( تامین اجتماعی و مالیات) ایجاد کرد.

به گفته وی 65 درصد از نیاز زغال سنگ این واحدهای صنعتی را واحدهای تولید داخل کشور تامین می کنند.
براساس آمار خانه معدن ایران میزان کنسانتره زغال سنگ مورد نیاز در واحدهای ذوب آهن ایران حدود 1.5 میلیون تن است که 70 درصد از این نیاز در داخل تولید می شود.

عضو هیات مدیره انجمن زغال سنگ ایران گفت که حدود 70 میلیارد ریال از مطالبات معوقه فوق مربوط به واحدهای زغال سنگ فعال در مازندران است.
ناییجی اظهار داشت که واحدهای زغال سنگ برای دریافت مطالباتشان از شرکت های ذوب آهن بدهکار به دنبال خرید آهن تولید این واحدها شدند که با قیمت گرانتر از بازار در اختیارشان قرار می گیرد.

معادن زغال سنگ شمال ایران از آذربایجان تا خراسان گسترده است که مرغوب‌ترین جنس زغال سنگ منطقه‌ی البرز از معادن زیراب به دست می‌آید و به کارخانجات ذوب آهن اصفهان حمل می‌شود
از جمله معادن دیگر منطقه‌ی البرز می توان از شمشک،‌گاجره، نساء، لالون، گرمابدر، الیکا و گلندرود نام برد و ذخیره‌ی قطعی زغال سنگ کشور را در حدود یک میلیارد و 200میلیون تن برآورد شده است.
استان مازندران 50 واحد معدنی زغال سنگ دارد که طبق آمار یک هزار و 200 نفر در این معادن فعالند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا