صادرات محصولات فولادی در کنار تامین نیاز داخل

صادرات محصولات فولادی در کنار تامین نیاز داخل

دنیای معدن - مدیرعامل فولاد خراسان با اشاره به صادرات ۲۵ هزار تنی شمش به آفریقای جنوبی اظهار کرد: از مهم‌ترین استراتژی‌های این شرکت، تمرکز بر صادرات محصولات فولادی در کنار تامین نیاز داخل است.

حسین احمدی خاطرنشان کرد: فولاد خراسان از ابتدای سال جاری موفق به صدور حدود ۱۰ هزار تن محصول به‌صورت ماهانه به کشور‌هایی نظیر عراق، ترکمنستان، افغانستان، کویت، گرجستان و امارات بوده که به تازگی موفق به صدور یک محموله ۲۵ هزار تنی شمش فولاد به آفریقای جنوبی شده است.

 وی با بیان اینکه فولاد صنعتی استراتژیک با نیاز به نقدینگی بالا است، گفت: با توجه به سرمایه بر بودن صنعت فولاد و نیاز به نقدینگی، نقش تامین مالی در این صنعت بسیار تعیین‌کننده است. مدیرعامل فولاد خراسان افزود: یکی از مهم‌ترین‌ انتظارات تولیدکنندگان فولاد از دولت، ساماندهی ابزارهای تأمین مالی و تزریق نقدینگی به این صنعت است.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان عرضه‌های فولاد خراسان در یک سال گذشته نسبت به قبل کاهش پیدا کرده،‌گفت: با توجه به رکود بازار محصولات ساختمانی، میزان تقاضا در بورس کالا نیز کاهش پیدا کرده از این رو برای تامین نقدینگی مجبور به فروش در بازار یا به‌صورت تهاتری هستیم. وی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت بورس کالا، محصولات فولاد خراسان در بورس عرضه شده و با رکود بازار و نبود متقاضی در بورس مجبور به عرضه‌های خارج از بورس و یا عرضه به‌صورت تهاتری با شرکت‌هایی که مواد اولیه خود را از آنها تامین می‌کنیم، هستیم.

مدیر عامل شرکت فولاد خراسان درخصوص برنامه‌های تولید و صادرات شرکت گفت: برنامه تولید امسال با توجه به اینکه فولاد‌سازی شماره ۲ نیز به مدار آمده بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تن فولاد خام و ۶۵۰ هزار تن محصولات نهایی میلگرد و ۱۳۰۰ هزار تن آهن اسفنجی است که در ۹ ماه گذشته طبق برنامه پیش رفته و در برنامه نیز صادرات ۱۰۰ هزار تنی داشتیم که با توجه به روند صادرات از برنامه هم جلوتر هستیم.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا