ممنوع‌الخدمات شدن خودروی بدحجاب‌ها

ممنوع‌الخدمات شدن خودروی بدحجاب‌ها

تذکر به 10 هزار راننده هنجارشکن و متخلف، همکاری پلیس با انجمن اوتیسم برای شناسایی اوتیسمی‌های مفقودی، دستگیری 100 هکر در یک ماه گذشته، دستگیری چند مظنون تروریستی در استان‌های مرزی، و... از مهم‌ترین موضوعات نشست خبری سخنگوی ناجا است.

محور نخست بحث‌های سخنگوی ناجا به برخورد با بدحجابی و مصادیق آن اختصاص داشت، نکته‌ای که حتی صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پایتخت برخورد با مصادیق آن را از نیروی انتظامی‌کشور خواستار شد. هفته گذشته اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ‌به برخورد قاطع پلیس راهور با مزاحمان و افرادی که کشف حجاب می‌کنند اشاره کرد و گفت: پلیس راهور موظف است با خودروهایی که برای مردم و خودروهای دیگرمزاحمت ایجاد می‌کنند یا آلودگی صوتی دارند و در سطح خیابان ها دوردور می‌کنند، برخورد کند. 
 راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات
روز گذشته سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر فرمان چندی پیش فرمانده نیروی انتظامی‌درباره برخورد با هنجارشکنی و تخلفات رانندگی شامل دور دور، سرعت غیرمجاز، کشف حجاب، مزاحمت برای نوامیس و... از تشکیل سامانه ثبت تخلفات این‌چنینی خبر داد و افزود: این سامانه که در اختیار مدیران کشوری، لشگری و ماموران نامحسوس پلیس است، این قابلیت را دارد تا تخلفاتی مانند کشف حجاب در خودروها، مزاحمت برای نوامیس، دور دور کردن و غیره را از طریق وارد کردن شماره پلاک در خود ثبت کند و پس از آن با متخلفان برخورد خواهد شد. سعید منتظرالمهدی با بیان اینکه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اجتماعی برای این دسته از متخلفان پیش بینی شده است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه این افراد جریمه شده و ممکن است خودرویشان توقیف شود، خودروی این دسته از افراد ممنوع‌الفروش شده و امکان پرداخت عوارض و... نیز برایشان مقدور نخواهد بود. به گفته سخنگوی ناجا، پرونده این افراد و شماره پلاک خودروهایشان نیز به پلیس امنیت ارجاع داده خواهد شد و پلیس راهور نیز می‌تواند متخلفان را به پارکینگ منتقل کند. منتظر المهدی اضافه کرد: از زمان دستور فرمانده ناجا تاکنون به 10هزار نفر که اقدام به ارتکاب این جرائم کرده بودند تذکر داده و 2000 خودرو نیز توقیف شده است. او ادامه داد: این تخلفات در تهران بیشتر است، اما در سراسر کشور زیر ذره‌بین پلیس بوده و با آن برخورد می‌شود. 
 افزایش شمار گیت‌های مرزی 
امسال نیز مطابق روال هر ساله، کار صدور ویزای برای متقاضیان سفر به عتبات در ایام اربعین حسینی (ع)، از طریق دفاتر کنسولگری عراق در شهرهای خوزستان، تهران، کرمانشاه و مشهد در حال انجام است و دولت عراق تاکید بسیار جدی بر رعایت ضوابط این کشور و دریافت ویزا از سوی متقاضیان دارد. دو روز قبل اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام افزون بر 800 هزار متقاضی سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) در سامانه سماح خبر داد. این رقم بر اساس اعلام روز گذشته به 900 هزار نفر رسیده است. نیک‌پور، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های هلال احمر نیز با ذکر مطالب پیشگیری از وقوع بیماری‌هایی که در جریان سفر به اربعین وجود دارد، گفت: وبا از بیماری‌هایی است که در عراق شیوع پیدا کرده و براساس آمارهای رسیده 1500 نفر در این کشور به وبا دچار شدند که می‌طلبد اطلاعات بهداشتی و پیشگیرانه توسط مبلغان بیان شود. در این زمینه منتظرالمهدی، درباره تمهیدات پلیس برای اربعین حسینی، اظهار کرد: ساعات کاری مراکز پلیس + 10 در روزهای عادی تا ساعت 18: 30 و در روزهای تعطیل تا ساعت 14 افزایش یافته است، ضمن اینکه این مراکز موظفند پس از اتمام این ساعات تا زمانی که آخرین مراجعه‌کننده در آن حضور دارد اقدام به ارائه خدمات به شهروندان کنند. 
 کسی در حادثه پارک هرندی دستگیر نشد
انتهای هفته گذشته برای ساکنان محله شوش و هرندی در جنوب پایتخت هفته پر حاشیه‌ای بود. بعد از ماه ها رفت و آمد بی‌نتیجه مسئولان و اعضای شورای شهر برای تعیین تکلیف معتادان متجاهر این محله، ساکنین آنجا در حرکتی خودجوش با آتش زدن تعدادی از چادرهای معتادان سعی در بیرون کردن آنها از این محله را داشتند که این اقدام با دخالت پلیس پایان یافت. سخنگوی ناجا درباره حادثه پارک هرندی و اقدام شهروندان به آتش زدن پناهگاه معتادان اظهار کرد: پلیس در این زمینه دستگیری نداشته است. سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی درباره ادعای شهردار منطقه 12 مبنی بر اینکه پلیس دستور حمله به پناهگاه معتادان در پارک هرندی را داده است، گفت: برای ما نیز جالب است که شهرداری کار پلیسی انجام می‌دهد. 
 ثبت‌نام طرح جریمه ریالی سربازی از 20 آذر
روز گذشته سازمان وظیفه عمومی ‌ناجا، از پیش‌ثبت‌نام مرحله دوم طرح جریمه مشمولان غایب دارای بیش از هشت سال غیبت از 20 آذر ماه خبر داد. اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی‌ناجا در اطلاعیه‌ای درباره طرح جریمه مشمولان غایب اعلام کرد: بر اساس بند (ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی، بیش از 288 هزار نفر مشمول غایب دارای بیش از هشت سال غیبت، از 15 اسفند ماه 93 در این طرح ثبت نام کرده‌اند. بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان ثبت نام شده در مرحله اول این طرح تا 20 آذر ماه فرصت دارند که مبلغ جریمه در نظر گرفته شده را واریز کنند و از کارت معافیت بهره‌مند شوند. منتظرالمهدی در نشست خبری خود درباره اجرای دوباره طرح جریمه ریالی مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت اظهار کرد: برابر تصمیمات اتخاذ شده از بیستم آذرماه ثبت نام طرح جریمه ریالی مجددا آغاز شده و متقاضیان با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. منتظرالمهدی ادامه داد: در مرحله اول ثبت نام 287 هزار نفر برای پرداخت جریمه ریالی سربازی ثبت نام کرده بودند که 100 هزار نفر از این افراد تاکنون مبلغ خود را پرداخت نکرده و از نظر پلیس مشمول غایب به حساب می‌آیند. او درباره نحوه برخورد با مشمولان غایب و اینکه آیا می‌توان وضعیت آنان را از طریق تماس با سامانه 110 اطلاع رسانی کرد، گفت: مردم می‌توانند از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وضعیت مشمولان غایب را اطلاع دهند. ضمن اینکه خود ما نیز از طریق ساز و کارهایی که داریم این افراد را شناسایی می‌کنیم. 
 جمع‌آوری معتادان مانند پاکسازی محیط زیست نیست
منتظرالمهدی درباره جمع‌آوری معتادان نیز خاطرنشان کرد: جمع‌آوری معتادان مانند پاکسازی محیط زیست نیست و برای آنان نیازمند سرپناه‌هایی هستیم. ضمن اینکه شهرداری اقدامی‌را آغاز کرده برای ایجاد خانه‌های بهاران که در آن به مدت شش ماه از این معتادان نگهداری می‌شود که امیدواریم ظرفیت‌های لازم در این خصوص ایجاد شود. سخنگوی ناجا در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که اشتری، فرمانده نیروی انتظامی‌در آخرین اظهارنظر خود از آمادگی پلیس برای جمع‌آوری 24 ساعته همه معتادان پایتخت خبر داده بود. 
 ایجاد سامانه گم‌شدگان اوتیسمی
سخنگوی نیروی انتظامی‌درباره تشکیل سامانه گم‌شدگان اوتیسمی‌نیز اظهار کرد: افراد اوتیسمی‌ارتباطی با جامعه بیرونی خود نداشته و عمدتا فاقد قدرت تکلم هستند. نمی‌توانند درکی از موقعیت خود داشته باشند. در کشور ما نیز مبتلایان به اوتیسم جامعه آماری 200 هزار نفری را شامل می‌شوند. از این رو تصمیم بر آن شد تا پلیس پیشگیری با همکاری انجمن اوتیسم، سامانه‌ای را برای شناسایی این افراد ایجاد کنند. به گزارش ایسنا، او افزود: ما همچنین آمادگی ایجاد سامانه‌ای برای بیماران خاص را نیز داریم. 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا