سهم 22 درصدی بخش معدن و صنایع معدنی از کل ارزش صادرات

سهم 22 درصدی بخش معدن و صنایع معدنی از کل ارزش صادرات

دنیای معدن - میزان سهم صادرات وزنی و ارزشی بخش معدن و صنایع معدنی نسبت به صادرات کل کشور طی 9 ماهه امسال به ترتیب 55 و 22 درصد بود

از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، 48 میلیون و 663 هزار تن محصولات معدنی شامل زنجیره فولاد و محصولات فولادی، زنجیره آلومینیوم و محصولات، مس و صنایع پایین دستی، زنجیره سرب، زنجیره سیمان، زنجیره روی، زنجیره مولیبدن، سنگ آهن، انواع محصولات سفال، کاشی و سرامیک، انواع سنگ، کروم، زغال سنگ و کک، تیتان، میکا، آنتیموان انواع فرو، فلزات و سنگ های گرانبها و غیره به خارج صادر کرد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی یک درصد رشد یافت.

همچنین میزان ارزش صادرات یاد شده به 6 میلیارد و 855 میلیون و 570 هزار دلار رسید که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته، 3 درصد افزایش یافت.

میزان واردات بخش معدن و صنایع معدنی طی 9 ماهه امسال، 9 میلیون و 115 هزار تن به ارزش 4 میلیارد و 83 میلیون و 980 هزار دلار بود که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 86 و 33 درصد رشد یافت.

این محصولات شامل زنجیره فولاد و محصولات فولادی، زنجیره آلومینیوم و محصولات، مس و صنایع پایین دستی، زنجیره سرب، زنجیره سیمان، زنجیره روی، سنگ آهن، انواع محصولات سفال، کاشی و سرامیک، انواع سنگ، کروم، زغال سنگ و کک، تیتان، میکا، آنتیموان انواع فرو و غیره بود.

افزون بر این، طی مدت یاد شده، سهم بخش معدن از واردات کل کشور از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 34 و 11 درصد بود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا