آزاد سازی فاینانس فولاد قاینات تا یک ماه دیگر

آزاد سازی فاینانس فولاد قاینات تا یک ماه دیگر

دنیای معدن - آزاد سازی مرحله دوم فاینانس فولاد قاینات تا یک ماه دیگر و دست دوستی دادن شرکا و سهامداران این پروژه برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه خبرهای خوشی است که مدیر عامل فولاد قاینات می دهد.

کلنگ ایجاد پروژه فولاد قاینات یک دهه قبل یعنی شهریور ماه سال 86 با پیش بینی سرمایه گذاری 800 میلیارد تومانی به زمین خورد تا جزو هشت طرح استانی فولاد کشور قرار گیرد و براساس افقی که برای آن درنظر گرفته شده بود قرار بود سه سال قبل این طرح مادر و بزرگ صنعتی و اقتصادی خراسان جنوبی به اتمام برسد. بعد از این وقفه هم مسئولان مثل همیشه قول دادند تا شهریور امسال مردم استان شاهد بهره برداری واحد احیای کارخانه فولاد قاینات باشند که تامین نشدن به موقع اعتبار اسنادی این پروژه سبب شد افتتاح واحد فولاد سازی به شهریور 97 و طرح فولاد هم به تیرماه وخرداد سال 98 موکول شود یعنی هر کدام از این واحدها با یک سال تعویق به بهره برداری برسد.

 

همچنین در این مدت مسائل و مشکلاتی بین سهامداران و شرکای کارخانه هم به وجود آمد تا کمی کار با تعویق وتاخیر پیش برود که پس از ورود استاندار خراسان جنوبی ودیگر مسئولان این مسائل و مشکلات در حال رفع شدن است و شرکا می خواهند دست دوستی به یکدیگر داده تا هر چه زودتر شاهد اتمام این طرح عظیم اقتصادی در استان باشیم.

مرحله دوم فاینانس به گفته مدیر عامل این پروژه سال گذشته مرحله اول فاینانس فولاد قاینات از سوی کشور چین آزاد شد و براساس هماهنگی های انجام شده مرحله دوم این اعتبار ارزی هم تا یک ماه آینده به حساب این شرکت واریز می شود تا بتوان عملیات اجرایی، نصب و تجهیزامکانات را پیش برد. مهندس«کامران اسفندیاری» میزان فاینانس مرحله اول فولاد قاینات را 70 میلیارد تومان و مرحله دوم را 80 میلیارد تومان اعلام می کند که روی هم 150 میلیارد تومان می شود. آن طور که این مقام مسئول می گوید: مشکلی هم که بین سهامداران و شرکای کارخانه فولاد قاینات در مورد نحوه هزینه کرد منابع اعتباری ارزی و ریالی وجود داشت با ورود استاندار خراسان جنوبی به این مسئله و دیگر مسئولان در حال برطرف شدن است.

«اسفندیاری» با ابراز خرسندی از این که شرکا و سهامداران قرار شده برای رفع چالش ها دست دوستی به یکدیگر بدهند میزان پیشرفت واحد فولاد سازی را 43 درصد و واحد احیا را 85 درصد اعلام می کند که با پیگیری ها و تلاش های انجام شده فاز اول آهن اسفنجی کارخانه شهریورماه سال آینده و واحد فولاد سازی هم تیر یا خرداد سال 98 قابل بهره برداری است.

«خراسان جنوبی» که همیشه پیگیر تغییر و تحولات انجام شده در مورد این پروژه بزرگ اقتصادی استان است 14 شهریور ماه امسال هم در گزارشی با عنوان«وعده جدید برای بهره برداری از پروژه بزرگ تولید آهن استان/ فولاد قاینات امسال گرم نمی شود» با مدیرعامل کارخانه فولاد قاینات گفت و گو کرد. مهندس«اسفندیاری» در آن تاریخ گفت: پس از آزاد شدن اعتبار اسنادی این پروژه در آذر ماه سال گذشته حدود 5 ماه طول کشید تا این منابع برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز در اختیار پیمانکاران قرار گیرد به همین دلیل تست گرم و تولید آزمایشی واحد احیا به پایان امسال موکول شد و تولید تجاری هم به طور حتم از سال آینده در صورت موفقیت آمیز بودن تست گرم و تولید آزمایشی وارد بازار خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا