در معاملات اولین روز هفته؛

هفت شاخص بورس صعودی شدند

هفت شاخص بورس صعودی شدند

امروز همه هفت شاخص بورس صعودی شدند. شاخص کل 341 واحد رشد کرد و به رقم 96 هزار و 270 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 216 و 861 واحد رشد کردند.

 

بورس تهران در داد و ستدهای اولین روز هفته شاهد رشد شاخص کل بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و 317 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این معاملات بالغ بر 3 هزار و 518 میلیارد ریال بود که در 51 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین امروز همه هفت شاخص بورس صعودی شدند. شاخص کل 341 واحد رشد کرد و به رقم 96 هزار و 270 واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 216 و 861 واحد رشد کردند.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی مس، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

همچنین صنایع فلزات اساسی، کانه فلزی و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنعتی باما، ملی سرب و روی ایران، کالسیمین، معادن بافق، ایران یاسا تایر و رابر، توسعه معادن روی ایران و فرآوری مواد معدنی ایران بود.

در مقابل نمادهای پمپ ایران، سبحان دارو، حفای شمال، گروه دارویی سبحان، کاشی الوند، صنایع جوشکاب یزد و صنایع کاغذ سازی کاوه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت رایان سایپا، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام فروسیلیس ایران و اوراق صکوک مرابحه سایپا بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق صکوک سایپا، سهام بانک کارآفرین و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین عرضه ها را داشتند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله بلوکی 749 میلیون حجمی به ارزش 2 هزار و 197 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا