در ادامه شفاف سازی خنثی و تکراری:

جهش ۹۳ درصدی قیمت یک شرکت بورسی دیگر هم بدون دلیل اعلام شد

جهش ۹۳ درصدی قیمت یک شرکت بورسی دیگر هم بدون دلیل اعلام شد

در ادامه اعلام مواضع خنثی و تکراری شرکت های قندی درباره رشد قیمت سهام ، قندچهارمحال هم علت رشد ۹۳ درصدی در سه ماه اخیر را بدون دلیل دانست درحالی فعالان منتظر خواهان برآوردهای احتمالی و تصویری از آینده هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی ماه های اخیر که بازار سهام به رکود طولانی مدت ادامه داده، اکثر شرکت های قندی بی توجه به این وضعیت و مانند چند سال گذشته شاهد پایداری روند رو به رشد قیمت و گاه حیرت فعالان بازار شده اند.

به طوریکه در برابر میانگین بازدهی 70 درصدی 16 شرکت قندی طی سه ماه اخیر ، 8 شرکت با رشد 50 تا 259 درصدی سود قابل توجهی داده اند و تنها دو شرکت قند لرستان و نقش جهان با کاهش یک و 17 درصدی قیمت مواجه شده اند.

براساس این گزارش، در این میان آنچه بعد از نهایی شدن تصمیم دولت به افزایش 9 درصدی قیمت شکر، حساسیت ها به این گروه کوچک اما جالب را افزایش داده نحوه شفاف سازی مدیران درباره وضعیت سودآوری است که عمدتا" با اعلام عدم تغییر سود و نبود رویدادی خاص همراه شده اما در رشد قیمت سهام اکثریت این گروه بی اثر مانده است.

این درحالی است که با توجه به افزایش قیمت شکر و اتمام برداشت محصول چغندر و همچنین با در نظر مختصات بازار سهام که به انتظارات متکی است، فعالان بازار و مسئولان خواهان ارایه تصویری از آینده شرکت ها و وضعیت در پیش رو هستند نه تاکید بر وضعیت گذشته و حال تکراری.

با این اوصاف جریان اطلاع رسانی بی اثر شرکت های قندی همچنان ادامه دارد و این بار نوبت قند چهارمحال شد که بعد از رشد 93 درصدی قیمت سهم در سه ماه اخیر ( از127 به 251 تومان) به اصطلاح شفاف سازی کند.

صادق قراگزلو مدیرعامل این شرکت 14 میلیارد تومانی حاضر در فرابورس هم مانند دیگر مدیران شرکت های قندی قبلی که به سازمان بورس نامه داده اند، اعلام کرده هیچ گونه تغییر با اهمیتی در فرایند عملیات این شرکت به وجود نیامده و آخرین پیش بینی EPS ارایه شده (79 ریال ) به قوت خود باقی است و چنانچه تغییر با اهمیتی ایجاد شود در اسرع وقت به سازمان بورس و فعالان بازار سرمایه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا