اخزا603 به جمع اوراق بدهی فرابورس ایران آمد/تثبیت آیفکس در ارتفاع 1055 واحدی

اخزا603 به جمع اوراق بدهی فرابورس ایران آمد/تثبیت آیفکس در ارتفاع 1055 واحدی

در جریان معاملات امروز چهارشنبه 13 دی‌ماه سرمایه‌گذاران شاهد عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا603» در بازار ابزارهای نوین مالی بودند که بر پایه آن هر ورقه از این اوراق 895 هزار ریال کشف قیمت شد.

آخرین روز کاری فرابورس در هفته جاری با نقل و انتقال 434 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 396 میلیارد ریال در مجموع بازارها به پایان رسید و شاخص کل این بازار نیز با کمتر از نیم واحد افت در همان ارتفاع روز گذشته یعنی 1055 واحد باقی ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز چهارشنبه 13 دی‌ماه سرمایه‌گذاران شاهد عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا603» در بازار ابزارهای نوین مالی بودند که بر پایه آن هر ورقه از این اوراق 895 هزار ریال کشف قیمت شد.

این مجموعه از اوراق در راستای تسویه بدهی‌های تبصره (5) بند (ه) قانون بودجه سال 96 کل کشور، دهم مهرماه جاری توسط وزارت اقتصاد منتشر شده و سررسید آن یکسال پس ار تاریخ انتشار یعنی 10 مهر 97 است. تعداد کل این اسناد خزانه 19 میلیون ورقه به ارزش 19 هزار میلیارد ریال است. در مجموع بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از 417 هزار ورقه به ارزش 381 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

امروز همچنین در مجموع بازارهای اول و دوم سهامداران 173 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 348 میلیارد ریال را دست به دست کردند. بررسی معاملات در این دو بازار نشان می‌دهد نمادهای «ذوب» و «سمگا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفته‌اند. سهامداران بازار پایه نیز حدود 240 میلیون سهم به ارزش بیش از 255 میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند.

دادوستدهای انجام شده در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد نزدیک به 81 هزار ورقه تسه به ارزش بیش از 59 میلیارد ریال خرید و فروش شده و همچون روزهای قبل تسه آذرماه 96 از بالاترین میزان دادوستد در میان معامله‌گران برخوردار بوده است. همچنین این اوراق در بازه قیمتی 696 هزار تا 740 هزار ریال معامله شد.

در نهایت در پایان معاملات فرابورس ایران شاخص کل با 0.4 واحد افت همان ارتفاع روز گذشته یعنی 1055 واحدی را به ثبت رساند. در حالی که نماد «مارون» تا سطح 4 واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشت، اما نمادهای «ذوب»، «سرچشمه»، «شرانل» و «شاوان» تا سقف حداکثر یک واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند و مانع از سبزپوشی آن شدند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا