دستاوردی دیگر در شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛

پیوستن ایران به جمع سازندگان موتورهای نورد گرم

پیوستن ایران به جمع سازندگان موتورهای نورد گرم

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس خرید قطعات یدکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با دست یابی به دانش فنی ساخت موتورهای نورد گرم، کشورمان به جمع سازندگان این موتورها در جهان پیوست.

به گزارش ماین نیوز، احمد ذوالفقار بیک اظهار داشت: با دست یابی به دانش فنی ساخت موتورهای نورد گرم، کشورمان به جمع سازندگان این موتورها در جهان پیوست.

وی با اشاره به اینکه این موتورهای فوق سنگین وزنی معادل 100 تن دارند و از روتور و استاتور تشکیل شده اند افزود :این موتورها پیش از این ، از ایتالیا وارد کشور می شد.

وی قیمت ساخت داخل این موتور، را یک پنجم نمونه خارجی بیان کرد و افزود : نمونه خارجی این موتور 240 میلیارد ریال است در حالی که نمونه داخلی فقط با 40 میلیارد ریال درمدت دو سال ، طراحی و ساخته شد.

ذوالفقار بیک خرید قطعات یدکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با بومی سازی این موتور از خروج سالانه 100 میلیون دلار ارز از کشورمان جلوگیری شد.

وی کاربرد این موتور را کاهش ضخامت ورق ورودی از قسمت نورد مقدماتی به قسمت کلاف پیچه بیان کرد و افزود: خروجی ورق ها که از بین قفسه خارج می شود بین 1 و نیم تا 16 میلی متر خواهد بود.

رئیس خرید قطعات یدکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در حال حاضر 64 درصد قطعات مورد استفاده در شرکت فولاد مبارکه با صرفه جویی سالانه 210 میلیارد تومان ارز از شرکت های داخلی تامین می شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا