حق کرمان در حوزه معادن پرداخت شود

حق کرمان در حوزه معادن پرداخت شود

دنیای معدن - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت حق معادن استان کرمان شد.

محمدرضا پورابراهیمی شنبه شب در جلسه ستاد بحران استان کرمان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: مصوبه اخیر مجلس در مورد کمک به مناطق زلزله زدگان به ویژه کرمانشاه تنظیم شده بود که بعد از وقوع زلزله در کرمان با پیگیری های مجمع نمایندگان استان کرمان و صحبت با رئیس مجلس شورای اسلامی، توانستیم استان کرمان را به این مصوبه اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت تصویب شورای نگهبان ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک به بهسازی و مقاوم سازی مناطق عمومی از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد، افزود: در خواست می کنیم با توجه به شرایط و نیازهای خاص کرمان سهمی نیز از این مصوبه برای این استان مدنظر قرار گیرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: راور و کوهبنان کانون معادن زغال سنگ در استان کرمان هستند و ظرف ۲۲ روز گذشته در پی وقوع زمین لرزه ها تمامی معادن این دو منطقه تعطیل شده است.

وی بیان کرد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست داریم آن میزان از پرداخت های صورت گرفته از بابت صنعت و معدن و حقوق های دولتی که به خزانه واریز شده سهم استان کرمان پرداخت شود تا بتوانیم مشکلات بخش معادن را کمتر کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه آمده است، باید از فروش حوزه مواد معدنی استان های کشور یک درصد به حوزه زیرساختی معادن تعلق گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت حق استان کرمان در این خصوص شد و تصریح کرد: شرکت های معدنی ما حاضر هستند یک درصد حقوق دولتی خود را پرداخت کند؛ اما در خصوص حقوق دولتی پیش بینی شده در قانون شاهد هستیم که پرداخت های مربوطه انجام نمی شود.
وی گفت: نمی خواهیم که از بودجه دولت و عمومی به استان کرمان در زمینه معادن کمک کنید، فقط همین یک درصد شرکت ها را به کرمان بدهید تا ایمن سازی معادن زغال سنگ در استان انجام شود.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا