در جریان معاملات رقم خورد؛

سبزپوشی آیفکس به مدد نمادهای پالایشی، پتروشیمی و فلزی

سبزپوشی آیفکس به مدد نمادهای پالایشی، پتروشیمی و فلزی

در جریان بازار امروز 11 دی ماه در مجموع بازارهای اول و دوم تعداد 174 میلیون سهم به ارزش بیش از 383 میلیارد ریال دادوستد شد و نماد «ذوب» با خرید و فروش 23.5 میلیون سهم به ارزش 19 میلیارد ریال در صدر این دو بازار ایستاد.

معاملات فرابورس ایران در میانه هفته کاری با نقل و انتقال 432 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به یک‌هزار و 627 میلیارد ریال پایان یافت و شاخص کل نیز پس از چند روز ریزش بار دیگر به مدار صعودی بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، در جریان بازار امروز 11 دی ماه در مجموع بازارهای اول و دوم تعداد 174 میلیون سهم به ارزش بیش از 383 میلیارد ریال دادوستد شد و نماد «ذوب» با خرید و فروش 23.5 میلیون سهم به ارزش 19 میلیارد ریال در صدر این دو بازار ایستاد.

ذوب همچنین به عنوان پربیننده‌ترین نماد معاملاتی، چهارمین نمادی بود که بالاترین تاثیر مثبت را بر رشد آیفکس موجب شد. بیش از 95 درصد از خرید و فروش این سهم توسط معامله‌گران حقیقی صورت گرفت.

امروز همچنین نمادهای «آ‌س‌پ» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهم و تقسیم سود نقدی هر سهم و «ثغرب» پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بازگشایی شدند.

تغییر روند بازگشایی نماد

مطابق با دستورالعمل جدید انجام معاملات، بازگشایی این نمادها از طریق انجام حراج ناپیوسته بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و با اعمال یک مرحله پیش گشایش 30 دقیقه‌ای است و در صورت کشف قیمت پس از انجام حراج ناپیوسته و حذف سفارشات باقیمانده، انجام معاملات در نمادهایی که بازگشایی می‌شوند به صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی امکان پذیر است.

همان‌طور که اشاره شد شاخص کل نیز پس از چند روز روند ریزشی امروز به مدار رشد بازگشت. به این ترتیب آیفکس افزایش 25 واحدی معادل 2.5 درصد را در پایان بازار تجربه کرد و تا ارتفاع 1058 واحدی صعود کرد.

نمادهای «مارون»، «زاگرس»، «میدکو»، «ذوب»، «هرمز»، «شرانل» و «خراسان» هفت نمادی بودند که بالاترین تاثیر مثبت را بر رشد آیفکس در معاملات امروز موجب شدند. این نمادها تا سطح حداکثر 10 واحد تاثیر مثبت بر شاحص کل فرابورس داشتند.

در بازار پایه چه خبر بود؟

 

به موازات انجام معاملات در بازارهای اول و دوم فرابورس، سهامداران بازار پایه نیز 246 میلیون سهم به ارزش 213 میلیارد ریال را میان خود دست به دست کردند.

در تابلو «الف» بازار پایه نماد «کالا4» مربوط به سایر اشخاص بورس کالای ایران بالاترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در تابلو «ب» این بازار نماد بیمه سرمد در صدر ایستاد و در تابلو «ج» نیز نماد شرکت بازرگانی آینده‌سازان بهشت پارس بیشترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز 71 هزار ورقه تسه به ارزش 52 میلیارد ریال دست به دست شد و تسه آذرماه 96 بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. قیمت این اوراق هم‌اکنون در بازه 728 تا 732 هزار ریال میان خریداران و فروشندگان معامله می‌شود.

اخزا602 صدرنشین بازار اوراق با درآمد ثابت

دادوستدهای بازار اوراق با درآمد ثابت امروز به معامله بیش از 927 هزار ورقه به ارزش افزون بر 848 میلیارد ریال ختم شد. نماد «اخزا602» در صدر این بازار ایستاد و شاهد جابه جایی 298 هزار ورقه به ارزش 269 میلیارد ریال بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا