رئیس سازمان ملی استاندارد:

اعتماد به نفس پایین، مانع مشارکت اجتماعی زنان است

اعتماد به نفس پایین، مانع مشارکت اجتماعی زنان است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برخی از موانع مشارکت اجتماعی زنان از میزان اعتماد به نفس آنان نشأت می‌گیرد. اگر آنان توانایی‌های خود را باور داشته و از اعتماد به نفس برخوردار باشند می‌توانند در مقابل انتقادات بخشی از جامعه نسبت به فعالیت اجتماعی‌شان عملکرد خوبی داشته باشند.

نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مشارکت زنان را تنها نباید محدود به انتخابات کرد، چراکه آنان در زمینه‌های مختلف باید مشارکت داشته باشند و بنا به فرموده همه بزرگان نظام به ویژه تاکیدات مقام معظم رهبری، زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه باید فعال و تاثیرگذار باشند.

وی گفت: زمانی که زنان به سرنوشت خود حساس شوند و مسئولیت پذیر باشند در همه عرصه‌ها مشارکت می‌کنند که ممکن است در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مشارکت آنها تجلی یابد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه زنان به دو روش در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت می‌کنند، اظهارکرد: ممکن است بعضی از زنان کاندیدای حضور در این انتخابات شوند. در ایران زنان شایسته زیادی زندگی می‌کنند که از جمله آنها به استادان دانشگاه زن می‌توان اشاره کرد البته ممکن است آنها به عنوان رای دهنده نیز مشارکت کنند. در این شرایط زنان باید به کاندیداهایی رای دهند که مطالبات کل مردم از جمله مطالبات زنان را برآورده ‌کنند.

وی اضافه کرد‌: در دو سال اخیر شاهد افزایش مشارکت زنان بوده‌ایم و در استان‌های کم برخورداری مانند سیستان و بلوچستان، استان گلستان به عنوان فرماندار مشغول فعالیت هستند.

پیروزبخت در پایان تاکید کرد: از توان زنان بیش از پیش می‌توان در عرصه اجتماع به منظور تلطیف و اخلاقی کردن فضای جامعه بهره برد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا