در دومین روز کاری هفته رخ داد:

مبادله نیمی از حجم و ارزش مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم

مبادله نیمی از حجم و ارزش مبادلات فرابورس در بازارهای اول و دوم

بیش از 60 درصد از حجم و 40 درصدِ ارزش کل دادوستدهای فرابورس در روز دهم دی‌ماه به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت به گونه‌ای که در این دو بازار شاهد دست به دست شدن نزدیک به 385 میلیون سهم به ارزش افزون بر 625 میلیارد ریال بودیم.

مبادلات دومین روز کاری هفته دوم دی‌ماه در فرابورس به نقل‌وانتقال بیش از 596 میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک هزار و 511 میلیون ریال در 51 هزار و 539 نوبت دادوستدی منتهی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) به نقل از فرابورس ایران، بیش از 60 درصد از حجم و 40 درصدِ ارزش کل دادوستدهای فرابورس در روز دهم دی‌ماه به بازارهای اول و دوم اختصاص یافت به گونه‌ای که در این دو بازار شاهد دست به دست شدن نزدیک به 385 میلیون سهم به ارزش افزون بر 625 میلیارد ریال بودیم.

در این میان نماد معاملاتی «ذوب» ضمن آنکه در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی ایستاد، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را در بازار سهام نیز به دست آورد.

نمادهای «اپرداز» و «میدکو» نیز بعد از نماد ذوب، بیشتر از سایر نمادها در مرکز توجه معامله‌گران فرابورس قرار گرفتند که البته با افت قیمت نیز مواجه شدند.

در همین حال نمادهای «افرا» و «بپاس» به ترتیب متعلق به شرکت‌های افرانت و بیمه پاسارگاد، بیشترین رشد قیمتی را به همراه داشتند. این در حالی است که نمادهای «ولشرق» از گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی‌ و «اوان» متعلق به گروه اطلاعات و ارتباطات با بیشترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

با رصد پرتاثیرترین نمادها در روز جاری بر آیفکس مشاهده می‌کنیم که نماد «مارون» 10 واحد اثر منفی بر این نماگر گذاشته است. افزون بر این، معاملات منفی در نمادهای «زاگرس» و «میدکو» با فشار 6 واحدی، منجر به ریزش شاخص کل فرابورس شد تا این نماگر با افت سنگین 35 واحدی در ارتفاع 1033 واحدی قرار گیرد.

در سمت دیگر بازار، بررسی تغییر مالکیت‌های انجام‌شده در بازار پایه حاکی از آن است که در مجموع تابلوهای معاملاتی «پایه الف»، «پایه ب» و «پایه ج» حدود 162 میلیون سهم به ارزش بیش از 189 میلیارد ریال در بیش از 16 هزار دفعه معاملاتی، دست به دست شده است.

از سوی دیگر بازار اوراق با درآمد ثابت میزبان جابه‌جایی بیش از 576 هزار ورقه بود که این حجم از دادوستدها ارزش افزون بر 541 میلیارد ریالی را به همراه داشت.

در این میان در دهمین روز از دی‌ماه، معامله‌گران با نقل‌وانتقال بیش از 209 هزار ورقه به ارزش بیش از 208 میلیارد ریال در نماد «سخاب4» بیشترین اقبال را نسبت به این سری از اسناد خزانه اسلامی که در روز بیستم همین ‌ماه سررسید می‌شود، نشان دادند.

 

عدم توقف نمادهای بازار ابزارهای نوین مالی برای پرداخت سود،اجاره‌بها و اقساط

 

هم‌زمان با اجرای دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران اصلاحیه مورخ 14/09/1396 هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام شد که آن دسته از نمادهای معاملاتی بازار ابزارهای نوین مالی که مشمول پرداخت سود، اجاره‌بها و اقساط در سررسیدهای اعلامی هستند از این پس به منظور پرداخت سود، اجاره‌بها و یا اقساط متوقف نمی‌شوند.

 گفتنی است که نمادهای معاملاتی یادشده همواره قابل معامله بوده و سود، اجاره‌بها و اقساط به آخرین دارندگان اوراق در روز قبل از سررسید تعلق می‌گیرد.

در پایان، معامله‌گران بازار تسهیلات مسکن شاهد جابه‌جایی 66 هزار و 505 ورقه تسهیلات مسکن در 5 هزار و 529 نوبت معاملاتی بودند که این میزان معاملات، ارزشی بالغ بر 48 میلیارد ریال را نشان می‌دهد. در میان این اوراق، امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 95 با بیشترین قیمت یعنی 760 هزار ریال خریدوفروش شد.

همچنین جابه‌جایی بیش از 45 هزار ورقه تسهیلات مسکن آذرماه 96 به ارزش افزون بر 32 میلیارد ریال، آن را در صدر بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز این بازار نشاند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا