گزارش هفتگی تالار پتروشیمی؛

کاهش رقابت پی وی سی ها و پلی اتیلن های ترفتالات بطری

کاهش رقابت پی وی سی ها و پلی اتیلن های ترفتالات بطری

حجم معاملات محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۴۲ هزار و ۶۴۸ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم عرضه ها ۵۹ هزار و ۶۲۸ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۷۶ هزار و ۳۲۰ تن بود.

به این ترتیب در هفته ای که گذشت در گروه محصولات پلیمری، پلی پروپیلن های نساجی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

از این رو در صدر جدول جذاب ترین محصولات معامله شده در هفته گذشته پلی پروپیلن های نساجی قرار داشتند و ۱۵ گرید از این محصولات با رقابت قیمتی مورد معامله قرار گرفتند.

پی وی سی ها و پلی اتیلن های ترفتالات بطری نیز با کاهش رقابت به سمت تعادل حرکت کردند، کف عرضه های پلی اتیلن های ترفتالات پتروشیمی تندگویان به خوبی رعایت شده و در هفته اول دی ماه حجم عرضه ها برابر با ۵۰۱۶ تن بوده که از کف مصوب ۴۵۰۰ تنی نیز بیش از ۵۰۰ تن بیشتر است و این موضوع سبب تعادل معاملات این محصول شده است. البته با توجه به قرار داشتن در ماه اول در سه ماهه پایانی سال و شارژ شدن سهمیه ها گرید ۷۸۱ با اندکی رقابت قیمتی معامله شده است که با توجه به جذابیت این کالا رقابت قیمتی معقولی بوده است. دو گرید ۸۲۱ و ۸۲ نیز همچون هفته گذشته با قیمت پایه و در دو مرحله تالار و مچینگ معامله شدند.

از سوی دیگر پی وی سی ها هم با کاهش رقابت قیمتی همراه شدند و به  سمت تعادل تحت تاثیر عرضه های مناسب حرکت کردند. در هفته ای که گذشت برای گروه PVC در مجموع بیش از ۱۰ هزار تن عرضه وجود داشت که تقریبا ۳۵۱۴ تن آن به صورت تحویل فوری بود که توسط مجتمع بندر امام عرضه شده بود.  بیشترین رقابت قیمتی هم برای کالاهای با تحویل فوری بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا