تأثیرات زیست‌محیطی و قیمت‌گذاری کاتد مس

تأثیرات زیست‌محیطی و قیمت‌گذاری کاتد مس

اسکار لاندرتچه، مدیرکل کمپانی دولتی کودلکو گفت: این کمپانی با در نظر گرفتن اثرات زیست‌محیطی و سایر اثرات تولید، کاتد مس را در آینده قیمت‌گذاری خواهد کرد.

 

به نقل از رویترز، این خبرگزاری گزارش داد که بر پایه  تصمیم جدید کودلکو، مشتریان تحت‌عنوان این طرح، قیمت‌های مختلفی را برای مس پرداخت خواهند کرد، درحالی‌که طبق روال کنونی، قیمت مس براساس کیفیت فلز و همچنین شرایط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
«لاندرتچه» مدیرکل کمپانی دولتی کودلکو در تشریح جزئیات این تصمیم گفت: کمپانی کودلکو در حال مذاکره با یک معامله‌گر، یک تولیدکننده سیم مفتول و یک تولیدکننده محصولات مسی برای ایجاد یک سیستم قابل‌ ردیابی برای مس مورد معامله است.
وی با بیان این‌که اولین فروش در قالب این طرح طی دوماه آینده اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: انتظار داریم که این روش تبدیل به استانداردی برای بازار شود، زیرا به‌دلیل ماهیت بیش ‌از حد تجاری اقتصاد امروز، صنعت مس به روش جدیدی نیازمند است.
براساس گزارش رویترز، با این روش کودلکو خواستار مسئولیت‌پذیری تولیدکنندگان، توجه به عوامل تأثیرگذار بر تولید پایدار و مشخص شدن روند تولید مس است. در این طرح، صدور گواهی برای محموله فلز شامل بررسی هشت مرحله می‌شود: «بررسی میزان کربن مصرف‌شده برای تولید آن (اثرات زیست‌محیطی)»؛ «میزان آب مصرف‌شده برای تولید (اثرات زیست‌محیطی)»، «اثرات منطقه‌ای فرآیند تولید»؛ «تأثیرگذاری بر جامعه (محل تولید)»؛ «تأثیرگذاری بر حقوق بشر»؛ «میزان ایجاد فرصت‌های برابر و منعطف»؛ «ایمنی و بهداشت شغلی در محل تولید» و «رعایت اخلاق و قابل‌ردیابی بودن منابع مالی».

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا