گزارش روز؛

رشد دلار داخلی دلیل صعود گروه های مرتبط

رشد دلار داخلی دلیل صعود گروه های مرتبط

گروه های فلزی، معدنی و پتروشیمی به دلیل افزایش قیمت های دلار داخلی با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شدند.

 

طبق پیش بینی گروه لیزینگی با افزایش تقاضا اکثرا صف خرید و مثبت و بقیه بازار نیز اکثرا کم حجم، متعادل با گرایشی مثبت دنبال شدند که در این بین معاملات منفی گروه خودرویی تامل برانگیز بود تا جایی که نماد خودرو صف فروش را نیز تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، صف فروش خودرو  از فروشنده های متضرر و خسته حکایت دارد اما گروه قطعه ساز بر خلاف گروه خودرویی اکثرا دادوستدهای مثبتی را تجربه کردند. نماد حفارس در گروه حمل و نقل بعد از توقفی کوتاه دو روزه مجددا با صف خرید و رشد قیمتی مواجه شد و رشد نماد حکشتی سبب افزایش حدود 46 واحدی شاخص کل شد.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، اکثرا متعادل و منفی پی گیری شدند که در این بین صف فروش نمادهای ونیکی و وکار و صف خرید نماد پارسیان نمایان تر بود.

گروه های فلزی، معدنی و پتروشیمی به دلیل افزایش قیمت های دلار داخلی با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شدند تا جایی که صف خرید و معاملات مثبت نمادهای ذوب، کبافق، فزرین، فولای، شپلی، شپدیس، تاپیکو، شفارا، شسینا، شفارس، شپاکسا و شمواد فنوال، فلوله، کمنگنز، کاما و کروی را نظاره گر بودیم. گروه پالایشگاهی نیز بعد از شروعی منفی با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شدند. نماد شخارک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره، متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

ادامه چشم نوازی صف های خرید و صعود گروه قندی و رشد گروه کانی های غیر فلزی و معاملات متعادل و مثبت گروه های غذایی، آی تی و دارویی را مشاهده کردیم همچنین نماد سبحان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه واعمال تصمیمات مجمع مذکور متعادل و مثبت به گردونه معاملات بازگشت.

در گروه ساختمانی نمادهای ثنوسا و وساخت با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شدند و بقیه هم گروهی ها اکثرا بعد از شروعی متعادل و مثبت، منفی به کار خود پایان دادند که در این بین معاملات مثبت نماد ثفارس و منفی نمادهای ثغرب و ثرود نمایان تر بود.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بالبر، بکام، رتکو، وتوشه، لابسا و لسرما مثبت و صف خرید و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. قرارداد ساخت توربین ملی دو مگاواتی بادی بین پژوهشگاه نیرو و شرکت مپنا در حضور وزیر نیرو منعقد شد.

شرکت مپنا برای ساخت توربین ملی دو مگاواتی بادی با پژوهشگاه نیرو قرارداد منعقد کرد. بهزاد اعلم مسئول نهایی کردن این قرارداد در خصوص ساخت توربین نمونه ملی دو مگاواتی بادی، گفت: طراحی این توربین به طور کامل توسط متخصصان داخلی در پژوهشگاه نیرو صورت گرفته و قرار است ساخت آن با امکانات شرکت مپنا انجام شود. پس از به اتمام رسیدن مراحل ساخت توربین نمونه و انجام آزمایش های اولیه، این امکان فراهم است تا بتوانیم سالانه حداقل بین 8 تا 10 واحد از آن تولید کنیم. هم اینک تولید توربین 2.5 مگاواتی با ظرفیت چهار واحد در ماه در حال انجام است. وی با بیان اینکه در حال حاضر توربین دو مگاواتی در کشور نداریم و برآوردهای اولیه حاکی از تولید 10 واحد توربین در سال است، خاطرنشان کرد: پس از ساخت نخستین توربین نمونه، قادر خواهیم بود حداقل تولید 10 واحد توربین را به صورت ماهیانه در دستور کار داشته و پاسخگوی ظرفیت مورد نیاز کشور باشیم. به گفته وی ساخت نمونه کامل این توربین حدود 20 میلیارد تومان هزینه دارد(بورس پرس).

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای حکشتی و شپدیس با رشد 12.93 واحدی به ارتفاع 63,083 واحدی رسید که در این بین نمادهای شپنا و خودرو بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها برای فردا نیز دادوستدهای متعادل و مثبتی را پیش بینی می نماییم که در این بین رشد دلار تا محدوده 3600 تومان می تواند همچنان گروه های مرتبط(فلزی، معدنی و پتروشیمی) را با تقاضای مناسب همراه سازد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما کارگزاری آبان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا