در پی مشکلات لاینحل واحد صنعتی؛

دومین تجمع اعتراضی کارگران فولاد ارومیه مقابل استانداری

دومین تجمع اعتراضی کارگران فولاد ارومیه مقابل استانداری

گروه صنایع معدنی >فولاد - این روزها کارگران گروه صنعتی فولاد ارومیه به عنوان محرکان اصلی این واحد دست بر اعتراضات متفاوت در سازمان های دولتی زده اند تا شاید مسئولان به وعده های خود عمل کرده و این کارگران را از شرمندگی خانواده هایشان نجات دهند.

به گزارش ماین نیوز، پس از اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و خانه کارگر آذربایجان غربی برای دومین بار در چند هفته اخیر استانداری آذربایجان غربی محل دادخواهی و اعتراض این کارگران مظلوم شده است.

صبح امروز بیش از ۷۰ نفر از کارگران واحد صنعتی فولاد ارومیه با تجمع و در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل استانداری آذربایجان غربی خواستار حقوق از دست رفته خود شده اند.

این کارگران این گونه از مطالبات خود به خبرنگار اروم نیوز، می گویند:

«دیگر از سر دادن وعده های پوچ و توخالی مسئولان خسته شده ایم. امروز ما و خانواده هایمان نیازمند عزمی جدی و عملی مفید و موثر از مسئولان در راستای حل مشکلاتمان هستیم. مگر حقوق مایانه هر کارگر چقدر است که حال این حقوق به معوقه افتد و ۱۰ یا ۱۱ ماه از آن را ندهند؟ مسئولان از وضعیت معیشتی کارگران اطلاع دارند؟!»

«هیچ می دانند زمانی که کودکانمان گرسنه می خوابند حالمان چگونه است؟ اکنون بیش از ۶ ماه است که در ادارات مختلف خواستار مطالبات خود هستیم اما هرکدام وعده ای می دهند امروز ما خواستار حقوق خود هستیم و وعده ای عملی از مسئولان می خواهیم.»

«خواستار وعده ای با جامه عمل از مسئولان هستیم» این تنها یکی از خواسته های این کارگران اخراج شده گروه صنعتی فولاد ارومیه است اما هوز هیچ مسئولی از استانداری آذربایجان غربی جهت جویا شدن حال این کارگران به سراغشان نیامده است.

دلیل این بی توجهی به کارگران واحد های اقتصادی استان چیست؟

«به داد ما کارگران فولاد ارومیه برسید، عدم پرداخت یک سال حقوق و سنوات، عدم پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی» پیام دیگری است که بیشتر کارگران برگه ای با این مضمون در دست داشته و خواستار دادرسی هستند اما چه کسی به داد آنان خواهند رسید؟!

می گذریم از مشکلات متعدد کارگران از پرداخت شدن بیمه هایشان تا حقوق معوقه آنان و اخراج و در نتیجه بیکار شدن آنان!
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا