2 طرح معدنی در سنگان خواف به بهره برداری رسید

2 طرح معدنی در سنگان خواف به بهره برداری رسید

دنیای معدن - 2 طرح تولیدی صنعتی و معدنی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سنگان خواف به بهره برداری رسید.

فرماندار خواف در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: برای اجرای این طرحها که شامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی و اپال پارسیان سنگان است، در مجموع 19 هزار و 80 میلیارد ریال به صورت ریالی و ارزی سرمایه گذاری شده است.
محمدرضا پهلوان نَژاد افزود: ظرفیت تولیدی این واحدها که در زمینه های تولید خوراک کنسانتره کارخانجات گندله سازی سنگ آهن صنایع معدنی فعالیت دارند، در مجموع 7.5 میلیون تن است.
وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این 2 واحد تولیدی برای یک هزار و 400 نفر در شهرستان خواف به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی ادامه داد: شرکتهای صنعتی و معدنی توسعه ملی و اپال پارسیان در زمینی با گستره 103 هکتار ایجاد شده اند.
معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از 10 معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
گُندله به گلوله ‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی گفته می شود که در طرحهای فولادسازی کاربرد دارد.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
شهر 18 هزار نفری سنگان یکی از شهرهای شرقی و مرزی استان خراسان رضوی است که بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه با عیار 63 درصد در محدوده آن واقع است.
معادن سنگان خواف در 300 کیلومتری مشهد و 40 کیلومتری خواف واقع است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا