کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز افزایش تولید نفت آمریکا باعث شد تا در معاملات امروز بازار جهانی قیمت‌ها روندی کاهشی را طی کنند.

 

به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به دیروز ۳۵ سنت کاهش یافت و به ۶۴.۵۵ دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۸ سنت کاهش نسبت به روز گذشته به ۵۷.۹۸ دلار رسید.
به گزارش پایگاه رسمی کشورهای صادرکننده نفت اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز چهارشنبه ۶۲.۱۶ دلار قیمت‌گذاری شد.
به گزارش رویترز، یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت نفت در بازار نگرانی‌ها نسبت به افزایش تولید نفت آمریکا و بازگشایی خط لوله نفت فورتیز در دریای شمال بوده است.
البته همچنان بازار با توجه به توافق کاهش تولید اوپک و دیگر کشورهای نفتی در شرایط مناسبی به‌سر می‌برد از سوی دیگر حجم نقدینگی در بازار نفت با توجه به نزدیک شدن به کریسمس رو به کاهش گذاشته است.
باز شدن خط لوله فورتیز در دریای شمال به ورود ۴۵۰ هزار بشکه نفت در روز به بازار منجر خواهد شد. به دلیل بروز نقص فنی جریان نفت در این خط لوله در ابتدای سال جاری میلادی متوقف شده بود.

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا