معاون طبیعی اداره محیط زیست استان یزد:

هنوز مجوزی برای معدن«D۱۹» داده نشده است

هنوز مجوزی برای معدن«D۱۹» داده نشده است

گروه معادن - معاون طبیعی اداره محیط زیست استان یزد گفت: در دشت توت اردکان، اگر صبح عبور کنید خواهید دید که ده ها معدن مشغول فعالیت هستند و هر کدام جاده های جداگانه و فضا مملو از گرد و غباراست و تمام پوشش گیاهی اطراف این جاده ها غرق در خاک هستند. در هیچ کدام از این مجوز های معادن مسئله زیست محیطی رعایت نشده است.

به گزارش ماین نیوز، حسن اکبری معاون اداره محیط زیست استان یزد در مصاحبه با اردکان گویا؛ در خصوص مجوز بهره برداری از معدن d19 در منطقه حفاظت شده دره انجیر گفت: مجوزی تا به حال برای بهره برداری از این معدن داده نشده است و من به عنوان معاون طبیعی اداره محیط زیست استان این شایعات را تکذیب می کنم. برای دادن مجوز اقداماتی از جمله بازدید از منطقه صورت گرفته است و قرار بر این شده است که در کارگروه تعامل معدنی که زیر نظر اداره محیط زیست و سازمان معادن کشور است بررسی شود که بر اساس شرایطی یا واگزار می شود و یا این که رد می شود.

وی افزود: در حال حاضر هنوز گزارش یا رونوشتی از تهران برای مجوز بهره برداری این معدن به ما داده نشده است. در سایت ها و خبرگزاری ها این خبرها را می زنند که صحت ندارد. بحث فقط معدن d19 نیست. مجوز دادن یا ندادن d19 در این وضعیتی که وجود دارد قرار نیست تاثیرگزاری بالایی داشته باشد، مهم این است وضع واگزاری این معادن، مخصوصا معادن کوچک درست شود.

اکبری ادامه داد: در دشت اردکان، بعد میدان توت وانجیر اوند پر است از معادنی که خطرشان کمتر از d19نیست! در حال حاضر ما داریم بحرانی به نام معادن را شکل می دهیم. ما در بحث معدن آنقدر خرابکاری کرده ایم که مجوز دادن و ندادن یک معدن تاثیر آنچنانی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در دشت توت اردکان، اگر صبح عبور کنید خواهید دید که ده ها معدن مشغول فعالیت هستند و هر کدام جاده های جداگانه و فضا مملو از گرد و غباراست و تمام پوشش گیاهی اطراف این جاده ها غرق در خاک هستند. در هیچ کدام از این مجوز های معادن مسئله زیست محیطی رعایت نشده است.

معاون طبیعی اداره محیط زیست استان یزد اظهار داشت: برای مجوز معدنd19 به ما گفته اند که قرار است در کارگروه مطرح شود که در حال حاضر نتیجه ای اعلام نشده است که اگر اعلام شد مطمئنا اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به تصمیمات کشوری در خصوص مجوز برای این معدن گفت: اگر این مجوز در سطح کشور تایید شد ورود ما اصلا معنی ندارد و این تصمیم در سطح کلان گرفته شده است و ما نمی توانیم ورود پیدا کنیم. وضعیت استان درخصوص منابع بحرانی است. در مورد مجوز معادن اشکال در قانون است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا