در بخش معاملات فیزیکی رقم خورد؛

بازار ۴۳هزار میلیارد ریالی بورس کالا در آذر ماه

بازار ۴۳هزار میلیارد ریالی بورس کالا در آذر ماه

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی آذر ماه سال ۹۶ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۱۳۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۳ هزار میلیارد ریال بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۲۶۲ هزار و ۸۳۷ تن انواع محصول به ارزش دو هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بود.بر این اساس در این تالار یک میلیون و ۲۵۲ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۲۴۶ هزار و ۷۰۰ تن گندم، ۱۵۰ تن شکر، ۲ هزار و ۲۰۰ تن روغن خام و ۱۲ هزار و ۵۳۵ تن ذرت طی ماه مذکور به فروش رسید.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۶۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۵۷ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۳۶۴ هزار و ۷۲۷ تن انواع قیر، ۲۶۲ هزار و ۳۳۶ تن انواع مواد پلیمری و ۸۶ هزار و ۵۱۳ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۲۳۹ هزار و ۱۰ تن وکیوم باتوم، ۸۴ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۹ هزار و ۴۰ تن گوگرد، ۸ هزار تن عایق رطوبتی، ۲ هزار و ۵۰۰ تن سلاپس واکس، ۲ هزار و ۳۴۰ تن عایق رطوبتی و ۴ هزار و ۵۰۸ تن روغن اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در آذر ماه شاهد معامله بیش از ۷۹۹ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۷ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال بود.در این تالار ۵۵۴ هزار و ۶۴۷ تن انواع فولاد، ۱۹ هزار و ۸۲۰ تن انواع مس، ۵۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۶ تن کنسانتره ، ۶۰ کیلوگرم شمش طلا، ۵۰ تن روی، ۲۲۰ هزار تن سنگ آهن و ۴ هزار و ۲۴۰ تن انواع آلومینیوم از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع محصول کشاورزی و ۱۶۴ تن ضایعات فلزی را تجربه کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا